Skip to main content

תערוכת הרכב בז'נבה 2019: הולך להיות מחשמל

By 06/03/2019ספטמבר 24th, 2020כתבות

תערוכת הרכב הבינלאומית בז'נבה נחשבת לאחד האירועים הגדולים ביותר בלוח השנה העולמי של תעשיית הרכב. בתקופה שבה האירועים המוטוריים המסורתיים נמצאים בירידה, ויצרניות הרכב חוששות יותר ויותר לבזבז כספים על אירועים גדולים, תערוכת ז'נבה נראית מזמינה וחזקה מתמיד. והשנה – תצוגת רכבים חשמליים ממגוון היצרניות החשובות בעולם.

התערוכה המפורסמת היא המקום שבו יצרניות הרכב מציגות לראווה את הטכנולוגיה והחדשנות שלהן, בעיקר בכל מה שקשור למכוניות קונספט עתידניות. כ-180 חברות שונות יקימו את עמדותיהן במרכז הכנסים של ג'נבה, שייארח השנה את האירוע המוטורי הבינלאומי החשוב בין התאריכים 17-7 במרץ.

שלא כמו באירועים אירופיים מרכזיים אחרים הנערכים בפריז או בפרנקפורט, תערוכת ז'נבה אינה נשלטת על ידי יצרניות רכב ממדינה אחת. האירוע נערך על קרקע נייטרלית, דבר המושך עסקים קטנים רבים בעלי נישה ספציפית, כמו יצרניות רכבי ספורט.

הרכבים החשמליים הם הנושא הדומיננטי של תערוכת ז'נבה השנה, ומסיבה טובה. אין מנוס מהעובדה כי תעשיית הרכב העולמית נמצאת בשלב של מעבר, כאשר יצרניות רבות נאבקות לעשות רווחים תוך חשש מפני העתיד. בדיקות הזיהום וצריכת הדלק האירופיות החדשות תאלצנה את היצרניות להפחית באופן דרסטי את כמות הפחמן הדו-חמצני הנפלט מהרכבים שלהן, או להתמודד עם קנסות כבדים.

לנוכח זאת, לא פלא שהיצרניות טרודות בפיתוח כלי רכב חשמליים חדשים. מה שנראה בז'נבה, לעומת זאת, הוא מספר גדול של מכוניות היברידיות, ומערך מסוים של רכבי קונספט חשמליים. מכוניות הקונספט הן למעשה אבות טיפוס שנועדו להציג כיצד היצרניות רואות את העתיד ולאמוד את תגובת הצרכנים לכך, ולאו דווקא רכבים שמוכנים לעלות על הכביש.

מרצדס ואאודי, שנמצאות בתהליך של פיתוח טווחי חשמל גדולים יותר, יציגו שתיהן רכבי קונספט חדשים. אאודי עם SUV קומפקטי,  Q4 e-tron, ואילו מרצדס תחשוף רכב חשמלי המיועד לשימוש ציבורי.

אסטון מרטין תציג רכב SUV של מותג המשנה החשמלי לגונדה, המתאים לנהיגה בכל סוגי השטח.

יצרנית הרכב הקוריאנית קאיה כבר עושה גלים עם דגם SUV חשמלי משלה במחיר סביר, e-Niro. העיצוב הנועז משלב אלמנטים של רכב ספורט וסלון משפחתי, יחד עם מאפיינים של קרוסאובר.

המשימה של ניסאן IMQ, רכב הקונספט קרוסאובר החדש, תהיה להדגים את עתיד המותג בעולם הניידות האינטליגנטית והחדשנית. מדובר ברכב SUV עם מראה ייחודי: ספוילר אחורי מורחב, חלון צר מאחור וגלגלים גדולים עם עיצוב זוויתי של צמיגים דקים במיוחד.

מיצובישי תציג את Engelberg Tourer, רכב קונספט SUV, הבא להדגיש את ההתקדמות של המותג היפני הותיק, שעובר גם לעתיד החשמלי.

גולת הכותרת של תערוכת ז'נבה 2019 היא רכב ה-STFLE GFG קנגורו שנחשב ל-Hyper SUV. דגם זה מציע היגוי עם ביצועים גבוהים, כולל האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ומהירות מירבית של מעל 250 קמ"ש.

פולקסווגן תחשוף רכב באגי בגירסה חשמלית, שנשאר נאמן למקור ללא גג קבוע או דלתות קונבנציונאליות, אבל עם צמיגי שטח עצמאיים שמשלימים את העיצוב הדינמי.

בתחום הרכבים הפרטיים, נראה את ה- VISION iV של סקודה עם נוכחות אתלטית ואווירודינמית, שמודגשת על ידי גלגלי 22 אינץ' ומצלמות המחליפות את מראות הצד הקלאסיות. במקביל, יצרנית הרכב הצרפתית פג'ו תציג גירסה חשמלית לדגם 208 שלה.

בנוסף, היצרניות מנסות להבין באילו סוגי רכבים נשתמש בערים בשנים הקרובות. אז בז'נבה נוכל לראות את הגירסה האחרונה של הונדה Urban EV, מכונית חשמלית קטנה שתוכננה במיוחד לשימוש בעיר שכמעט מוכנה להיכנס לייצור. העיצוב שלה עורר תשומת לב מיוחדת, עם גימור נקי וחדשני מבפנים ומינימליסטיות מבחוץ. מודל זה צפוי לענות על כל הצרכים של ניידות בסביבות עירוניות מודרניות.

גם Ami-One, קופסה חשמלית קטנה על גלגלים של סיטרואן, תוצג בתערוכה המרתקת. עד כה זו היתה מכונית קונפסט בלבד, שתוכננה במיוחד עבור שוק שיתוף הרכבים עם מהירות מקסימלית של כ-45 קמ"ש.

בעקבות זרם דומה של חשיבה יצירתית, המותג הספרדי סיאט ייצר רכב קונספט קטן המיועד לעיר בשם Minimo, וחשף אותו לראשונה בקונגרס הניידות העולמי האחרון בברצלונה. גודלו של רכב זה הוא חצי מזה של מכונית עירונית מסורתית. למעשה, הוא יותר כמו קטנוע סגור, ויש לו דמיון חזק למכונית המיני של רנו, Twizy.

תערוכת ז'נבה השנה תהיה מחשמלת. יצרניות הרכב יציגו את רכבי הקונספט שלהן במימדים גדולים בפעם הראשונה, וזו צפויה להיות חוויה מיוחדת עבור המבקרים בתערוכה ועבור עולם הרכב כולו. בינתיים אנו בחברת EVI מכינים את השטח עבור הרכבים החדשים ומתקינים במרץ עמדות טעינה מתקדמות וזמינות בפריסה ארצית רחבה.

Leave a Reply

בודק...