קיצור זמן החשיפה ומרחב מוגן הם שני תנאים חשובים שצריכים להתקיים בעת לחימה. כך תטענו באופן בטוח את הרכב החשמלי שלכם
הפתרון הראשון הוא כמובן הטענה בעמדות הטעינה הממוקמות במרחבים מוגנים ויש עמדות טעינה רבות כאלה. למשל ל-סונול EVI יש כמות נכבדה של עמדות טעינה הנמצאות בקומות התחתונות של חניונים בקניון עזריאלי בתל אביב, באאוטלט הרצליה, בירושלים בקומות התחתונות של חניוני מנרה וספרא ועוד רשימה ארוכה של עמדות טעינה פעילות במרחבים מוגנים. טעינת הרכב החשמלי בקומות התחתונה היא בסופו של דבר הפתרון הבטוח ביותר ומאפשר המשך רציף של הטעינה גם בעת האזעקה ולכם להישאר ליד הרכב – שגם חונה מוגן מהצניחה של רסיסי המיירטים.
נדבך נוסף, שמסייע ל שיפור מימד הבטיחות הוא קיצור זמן השהייה בעמדת הטעינה. גם כדי לקצר את “זמן החשיפה” מתחת לכיפת השמיים וגם כדי לאפשר לנהגים אחרים להשתמש בעמדה. כולם ממהרים ולחוצים לפחות כמוכם.
כאן נכנסות לתמונה עמדות הטעינה המהירות.
מה נחשב למטען מהיר?
אם אתם נוסעים ליעד מרוחק תמצאו בדרכים שני סוגי מטענים ציבוריים: עמדות טעינה AC המסוגלות לטעון את הרכב החשמלי שלכם בהספק מירבי של עד 23 קו”ט. מבלי להיכנס לפרטי פרטים, מה שזה אומר שכעבור שעה שתהיו מחוברים, לסוללת הרכב יתווספו 23 קוט”ש. עתה, אם הרכב שלכם צורך, לטובת ההמחשה, 20 קוט”ש ל-100 ק”מ. הטעינה הזו תוסיף לטווח הנסיעה כ-115 ק”מ. עמדות AC כאלה הן הנפוצות ביותר, ויימצאו בפריסה רחבה מאוד בערים מרכזיות, כגון ירושלים ורעננה, בקיבוצים, ,באזורי תעשיה וכן במרכזי קניות גדולים לפי מדיניות פיזור העמדות של סונול EVI אשר הציבה עמדות רבות ברחבי הארץ.
סוג שני של עמדות טעינה, הנו מטעני DC מהירים, לרבות אלו אשר נפרסו על ידי שסונול EVI בצירי תנועה מרכזיים, מרכזים מסחריים, בתחנות הדלק של סונול וכן בכניסה לערים רבות ובהן הרצליה, אשדוד, ראשון לציון, ירושלים רעננה, נתיבות, אילת ועוד ערים רבות נוספות.
עמדות הטעינה של סונול EVI הממוקמות בתחנות הדלק של סונול, מספקות גם הן הגנה חיונית. הנהגים יכולים למצא מרחב מוגן בתחנת הדלק עצמה. בתחנות סונול יש מרחבים מוגנים והשוהים בתחנה יכולים להיכנס למרחבים המוגנים בעת אזעקה.
עמדות DC המהירות, מזינות את סוללת הרכב בהספק של 50 עד 60 קו”ט. חיבור לעמדת DC עם הספק כזה, יטען את הסוללה מ-30% ל-80% בכ-30 דקות בלבד. שעת טעינה מלאה תטען כ-50 קוט”ש שלפי הדוגמה שלנו, רכב הצורך 20 קוט”ש ל-100 ק”מ, זה יספיק לכ-250 ק”מ. כמעט טעינה מלאה של הסוללה המקנה טווח נסיעה המכסה מרבית משטחה של ישראל.
בקטגוריית ה- DC קיימות עמדות “אולטרה מהירות” – כלומר עמדות בעלות הספק שעולה על 60 קו”ט ובמקרה של סונול EVI יכול להגיע לכדי 180 קו”ט. זו עוצמה אדירה שמסוגלת להוסיף מאות קילומטרים לטווח הנסיעה בדקות ספורות. כלומר מספיק חיבור של כ-15 דקות כדי לטעון 45 קוט”ש וזה יספיק לרכב שלנו לכ-210 ק”מ. מרשים ומאד חשוב כדי לצמצם את זמן החשיפה למינימום!
מגבלות
כנהגים זה קריטי שתכירו מהו הערך המירבי של עוצמת טעינה שהרכב שלכם מסוגל לקבל. בעת חיבור הרכב לעמדת הטעינה מתבצעת “לחיצת יד” בין הרכב לעמדת הטעינה – זו קובעת מה עוצמת הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל באופן בטוח.
יש רכבים חשמליים היכולים לטעון עד 70 קו”ט ואחרים יכולים לעבור את ה-100 קו”ט ואף להגיע ל-350 קו”ט. רוצה לומר שגם אם העמדה מספקת 150 קו”ט זה לא אומר שזה מה שהרכב יקבל. לדוגמה, ברכב המסוגל לקבל 100 קו”ט ואתם ניצבים מול שתי עמדות DC אחת של 50 קו”ט והשנייה של 150 קו”ט, אם תבחרו בעמדה של ה-150 קו”ט תבלו בה מחצית מהזמן כדי לקבל את אותה רמת הטעינה.
כך תטענו בטוח
כשאתם צריכים להחליט איפה לעצור לטעינת הרכב קחו מעתה בחשבון שני משתנים: האם עמדת הטעינה נמצאת במרחב מוגן, כמה מהירה עמדת הטעינה והם יש לידה מרחב מוגן אליו אפשר להגיע אם תשמע אזעקה.
במצב מושלם, עמדת הטעינה תיתן לכם את שני התנאים האלה. אם לא, נסו לצמצם את זמן החשיפה על ידי שימוש בעמדת טעינה מהירה או אולטרה מהירה וטענו כמה שאתם צריכים כדי להגיע ליעד שבו תוכלו לקחת את הזמן ולטעון באופן בטוח ורגוע. Splash and dash. באופן הזה תפנו את העמדה המהירה למשתמש הבא שגם הוא, כמוכם, מאד רוצה לחזור הביתה. טענו מהר, טענו קצר, סעו בבטחה.