רכב חשמלי חוסך לכם?
אלה המספרים האמיתיים

הורדת כבר
את אפליקציית הטעינה?

הם מבטיחים את זה בקמפיינים, הם כותבים את זה בעיתונות

אבל כמה באמת יחסוך לכם המעבר לרכב חשמלי?

לא במקרה המכונית הנמכרת ביותר בישראל מתחילת שנת 2023 היא מכונית חשמלית. הרצון של ישראלים רבים להיגמל ממשאבת הדלק ניכר היטב בטבלאות המכירות של יבואני הרכב בישראל הנמצאים במרוץ לספק את המכוניות לציבור.
בתגובה למעבר המהיר של הציבור הישראלי לרכב חשמלי, חברות כדוגמת סונול EVI הזדרזו לענות על הצורך ההולך וגדל ברשת עמדות טעינה ציבורית אמינה. הציבור שנשאר עם רכב בנזין מוצא את עצמו עומד מול משאבת הדלק וצופה במספרים רצים מעלה במהירות מסחררת, מצב הגורם לרבים עצירה מוקדמת של משאבת הדלק וצמצום בנסיעות לא הכרחיות.

פער של עד 5000 שקלים בשנה

מה אם הייתם יכולים לחסוך לחופשה משפחתית קצרה רק על ידי טעינת רכב חשמלי במקום תדלוק רכב בנזין? וזאת עוד לפני הפערים בעלויות של אגרת הרישוי, עלויות הטיפולים המופחתות והביטוח המוזל. ניצול מושכל של החשמל הביתי הזול, יחד עם שימוש בעמדת טעינה ציבורית ומהירה יתנו לנהג הרכב החשמלי את השימושיות וחופש התנועה שהוא רגיל אליו מרכב בנזין אך בעלות מופחתת באופן משמעותי. בנוסף לכך, עמדות הטעינה המהירות ברשת של סונול EVI מאפשרות זמני טעינה קצרים ביותר (דיסקליימר: מהירות הטעינה עלולה להיות מוגבלת ע"י מערכת הטעינה של הרכב).

קחו 2000 שקלים במזומן

תחשבו מה תוכלו לעשות עם חיסכון של 2000 שקלים.  עבור משקי בית רבים מדובר בהבדל בין לא לגמור את החודש לבין לחיות בנוח. עכשיו בואו נשווה בין שני דגמים נפוצים של רכבי פנאי רבי -מכר בישראל:  BYD  אטו 3 החשמלית לבין סקודה קאמיק. הוצאות הטעינה הציבורית (היקרה ביותר והמהירה ביותר) השנתיות של ה-BYD החשמלית יגיעו ל5,680 שקלים בעוד שעלות הדלק לסקודה קאמיק (מנוע 1.0ל' טורבו) תגיע ל-8,232 שקלים. פער עצום. לא חבל לכם על הכסף?

גלו כמה כסף חוסכים בעלי הרכב החשמלי

התחשיב שלנו מבוסס על שלוש השנים הראשונות של השימוש ברכב ובהנחת נסועה של 20,000 קילומטרים בשנה. החישובים נעשו לפי עלויות של קוט"ש חשמל ביתי של 60 אג' והעלות של טעינה בעמדת DC מהירה היא 2.0 שקלים. 

קחו 2000 שקלים במזומן

ראש בראש

אם נשווה דגמים חשמליים ובנזין דומים, פערי האחזקה – על פני שנה – הופכים לניכרים לעין (לפי הנתון של 20% טעינה ציבורית ו-80% טעינה ביתית). נהג רכב חשמלי שינצל אך ורק את עמדת הטעינה לרכב חשמלי הביתית שלו, יוכל לחסוך אפילו יותר.

 

ג'יפון
BYD אטו 3 סקודה קאמיק
2,509 8,232
משפחתית
יונדאי אלנטרה הייבריד טסלה 3
6,037 2,161
משפחתית דיזל
סיטרואן C4X טסלה 3
10,000 2,161

 

* עלות סולר לפי 10 ₪ לליטר



יצאנו לפגוש את הלקוחות של סונול EVI, החברה שמובילה את פריסת עמדות הטעינה הציבוריות בישראל, כדי לשמוע מפיהם את השורה התחתונה.

יאן וולוסוף מאשדוד, נוהג 500 ק"מ ביום על סרס 3 מעיד כי במהלך חודש אוגוסט טען את רכבו 1502 קוט"ש בעמדות טעינה מהירות הנמצאות בדרכו.

לפני ה-SERES 3 החשמלית בה הוא נוהג כעת, יאן נהג ביונדאי איוניק הייבריד. רכב בנזין היברידי המוכר בזכות צריכת הדלק החסכונית שלו – 20 ק"מ לליטר – לאחר המעבר מרכב היברידי לרכב 100% חשמלי עם טעינה בעמדות הציבוריות של סונול EVI, יאן מספר שהוא חוסך כ-1,000 שקלים בחודש.

יוסי גימבורג – מראשון לציון, מחזיק שני רכבים חשמליים: ג'ילי ו-טסלה 3. הקו היומי של יוסי על הטסלה כולל כשעה וחצי מביתו במרכז לעבודה באיזור שפרעם. בהחלט קו קשוח. אשתו הנוהגת בג'ילי עברה אליה מקיה פיקנטו. חשבון הדלק החודשי שלה ירד מ-1,300 שקלים לפיקנטו לכ-300 שקלים לג'ילי בעוד שהחשבון החודשי של טעינת הטסלה של יוסי הוא כ-1200 שקלים. החשמל לטסלה מגיע מעמדת טעינה AC הנמצאת קרוב לבית שלו – בה הוא טוען בכל יום בתעריף הזול. החסכון החודשי למשק הבית מוערך בכ-3000 שקלים. מרשים!

אוהד גנור – נוסע המון מהבית בעמק הירדן לפרויקטים של אנרגיה מתחדשת ברחבי הארץ. 70,000 קילומטרים בשנה זה לא משהו שזר לו. כרגע הוא נוהג ב-BYD אטו 3 אותה הוא טוען בעמדת AC ציבורית הקרובה לביתו.  לדבריו הוא מגיע לעמדות DC רק במקרי חירום או בנסיעה ליעדים מרוחקים. אוהד ירד מקיה סלטוס (רכב פנאי בממדים דומים ל-BYD) אותה תידלק במעל 2,000 שקלים מדי חודש. להערכתו הוא חוסך יותר מ-1,000 שקלים בחודש ומתכוון לחסוך עוד יותר לאחר שיתקין עמדת טעינה ביתית.

 

 

אז מה למדנו מהעדויות של המטעינים הכבדים של הרכב החשמלי? 

ראשית, החיסכון בטעינה חשמלית הוא משמעותי ומגיע לאלפי עד עשרות אלפי שקלים בשנה. גם אם רוב הטעינה נעשית בעמדת DC "יקרה" אך מהירה – ניתן להפחית את העלות החודשית בשיעור של ארבע ספרות, גם ביחס לרכב היברידי הנחשב לחסכוני במיוחד. המסקנה השלישית היא שהמפתח לחסכון אמיתי הוא טעינה בעמדות AC שבהן העלות נמוכה עוד יותר. לחסכון הזה הוסיפו גם את עלות הרישוי השנתית מופחתת מאד ועלויות טיפולים כמעט זניחות ותוכלו להשאיר הרבה יותר לתקציב של משק הבית שלכם – מבלי להתפשר על הנסיעות.

 

מספרים עלינו בתקשורת

img

"גם בזמנים קשים": בשוק הרכב החשמלי דורשים השקעה בתשתיות טעינה

img

סקירה: חווית שירות הלקוחות של 4 חברות טעינה לרכב חשמלי

img

לטעון חכם: המדריך המלא להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית

img

פאנל הטעינה החשמלית מטענים במקום למלא דלק

img

המדינה לא מעודדת את המעבר לרכב חשמלי

img

בשורה משמחת לבעלי הרכבים החשמליים: כך תוכלו להטעין בקלות

img

טעינה ירוקה: נחנך מערך הטעינה החשמלית לרכבים בירושלים

img

הקרב על החשמל: "עד שנת 2023 נהגים על רכב חשמלי לא יצטרכו לתכנן נסיעה"

img

אחרי שיאי המכירות: איפה יטענו בפסח נהגי החשמליות?

img

טסלה מודל 3 מעתה גם בליסינג ולהשכרה יומית

img

סוף עידן: תגידו שלום לתחנות דלק

img

המהפכה החשמלית בארץ בהחלט מעלה הילוך????

אתם חייבים לקרוא מה היה לרז שגיא, המנכ"ל שלנו, להגיד בנושא בכתבה שפורסמה בע

img

אלקטריק ניוז: קראו מה יש למנכ"ל שלנו רז שגיא לחדש לכם על טעינה חשמלית בבית ובעבודה ⚡

הראיון המלא ממגזין 'רכב ידיעות'

img

מגזין הרכב הדיגיטלי 'מלכת הכביש' בחן את חווית שירות הלקוחות של 4 חברות הטעינה המובילות לרכב חשמלי בי

על פי בדיקה השוואתית של מגזין הרכב הדיגיטלי 'מלכת הכביש' סונול EVI במקום ה-1 בשי

img

גם כשגשום וקר בחוץ אנו בחברת סונול EVI ממשיכים בכל המרץ בהרחבת רשת הטעינה

והפעם- עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בתחנת דלק סונול "אילוש" בהרצליה. &n

img

סונול EVI – כתבו עלינו באוטו mako

img

סונול EVI התקינה עשרות עמדות טעינה לרכב חשמלי בקניוני עזריאלי

img

סונול EVI – כתבו עלינו ב-Sport5

טעינת רכב ב-20 דקות: סונול EVI חונכת עמדות לרכב חשמלי בעזריאלי לחצו כאן לקריאת ה

img

סונול EVI הגיעה להטעין לכם רכבים חשמליים בקניוני עזריאלי

מהיום, תוכלו להטעין את הרכב החשמלי שלכם בקלות ובמהירות, הודות לרשת הטעינה הציבור

img

רשות המסים: יופחת מס הקנייה על מוניות חשמליות

מידע נוסף >

דברו איתנו

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    0
      בודק...