Audi e-tron 100% electric

הורדת כבר
את אפליקציית הטעינה?

הרכב החשמלי החדש בסביבה

בשנים האחרונות יצרניות רכב רבות הצטרפו למהפכת הרכבים החשמליים בישראל, כעת גם חברת אאודי נמנית עם אותן החברות. היצרנית הגרמנית שמתהדרת ברכבי יוקרה עוצמתיים המפיקים כוח מתפרץ ומשדרים פאר והדר, השיקה בימים האחרונים בישראל את דגם ה-e-tron – הרכב החשמלי החדש והמתקדם שלה.מנועים בשני צידי הרכב וסוללה יעילה במיוחד: אלו היתרונות המכאניים של האאודי   e-tron

אם מישהו חשב שבדרך אל המהפכה החשמלית אאודי תוותר ולו במעט על הסטטוס והמעמד המכובד, הרי שהוא טעה. הדגם החשמלי החדש מציג בפנינו רכב קרוסאובר מפואר ויוקרתי, אשר לא מתפשר בשום אספקט – לא במכני, לא בטכנולוגי ולא בעיצובי.

מבחינת ההנעה, מתבסס ה-e-tron על צמד מנועים חשמליים – האחד בקדמת הרכב והשני באחוריו, אשר מגיעים יחד להספק כולל של כ-361 כוחות סוס. באאודי כמובן שלא שכחו כי מדובר ברכב המיועד לאנשים שאוהבים להרגיש את הכביש, ולכן ציידו את המנועים במצב "בוסט" (Boost), המאפשר למנועים להגיע להספק של כ-408 כ"ס ולהאיץ ממהירות 0 ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, במקום  ב-6.5 שניות במצב הרגיל.

את האנרגיה למנועים החשמליים החזקים הללו מספקת סוללת ליתיום-יון בעלת מימדים קומפקטיים אך עם קיבולת גבוהה במיוחד של כ-95 קוט"ש. קיבולת כזו מאפשרת לאאודי e-tron טווח נסיעה של כ-417 ק"מ בין טעינה לטעינה, על פי תקן WLTP. בסוללה מותקנת מערכת לקירור נוזלי אקטיבי, המבטיחה יעילות אנרגטית משמעותית בפעולתה. מיקום הסוללה לאורך החלק התחתון של הרכב, מאפשרת להשאיר את תא הנוסעים מרווח יותר, ליצור חלוקת משקל אידאלית ומאוזנת בין הסרנים של כ-50:50, ולמקם את מרכז הכובד של ה-e-tron נמוך, מה שתורם לאחיזת כביש מעולה.

טכנולוגיה ועיצוב – ללא פשרות

המבנה האווירודינמי של ה e-tron-והניצול האנרגטי המצוין של הרכב, אינם נובעים רק מתכנון נכון של מיקום הסוללה או מהספק המנועים, אלא גם מהטכנולוגיה החדשנית והבלתי מתפשרת ששולבה בו. בהקשר זה ראוי לציין את מראות הצד של הרכב, או למעשה את הוצאת המראות, אשר הוחלפו בזוג מצלמות המשדרות לנהג בכל רגע נתון את המתרחש בצדי המכונית. בניגוד למראות הרגילות, המצלמות הן בעלות חיכוך מינימאלי עם האוויר, מה שמשפר את רמת האווירודינמיות של הרכב ומסייע בצמצום צריכת האנרגיה.

נוסף על כל האמור לעיל, על מנת לייעל את הפעילות האנרגטית של הרכב החשמלי, ציידו באאודי את צמד המנועים היעילים שלהם בטכנולוגיה המאפשרת לנצל את האנרגיה הנוצרת מהבלמים בעת האטה, בלימה או גלישה, ולטעון באמצעותה את הסוללה. יתרה מזאת, ב-e-tron הורכבה מערכת ניתוב מידע משוכללת אשר מאפשרת ליחידת הניהול של המנוע לקבל בכל רגע נתון החלטה איזה מסרני הרכב בעל אחיזה עדיפה, ובהתאם לכך להעביר את הכוח ביניהם כך שהרכב יספק ביצועים מצוינים תוך שמירה על האנרגיה החשמלית.

העיצוב המהווה חלק אינטגרלי מהרכבים המיוצרים בחברה, לא נופל בעיצובו בדגם ה e-tron-מאף אחד מהדגמים המודרניים האחרים של החברה. ברכב זה תא הנוסעים מצויד בשלושה מסכים רחבים במיוחד: מסך LCD גדול של 12.3 אינץ' המשמש כ-"תא טייס" וירטואלי, מסך קטן יותר בגודל 8.6 אינץ' המאפשר שליטה על מערכות בקרת האקלים והניווט של הרכב, ומסך מולטימדיה מרהיב בגודל 10.6 אינץ' המלווה במערכת שמע בעלת לא פחות מ-16 רמקולים מובנים.

באתר הרשמי של Audi בישראל ניתן להתרשם משלל הטכנולוגיות והמערכות המתקדמות והחדישות ששולבו ברכב הפאר החשמלי אירוע נסיעת המבחן לרכב החשמלי של אאודי

כיאה לחברת אאודי, וכראוי להשקת הדגם החשמלי הראשון שלה בישראל, ארגנה החברה אירוע נסיעות מבחן ללקוחות הראשונים אשר רכשו את הרכב החשמלי. אנו בסונול EVI שמחנו מאוד לקחת חלק באירוע ולהציג את עמדות הטעינה האיכותיות שלנו – כי לרכב מצוין מתבקש שיספקו עמדת טעינה מצוינת.

היה לנו הכבוד והעונג להתקין את עמדת הטעינה לרכב האאודי e-tron הראשון בארץ שעלה על הכביש

דברו איתנו

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    0