Skip to main content

עוד חברה במרוץ: המכונית החשמלית הראשונה של פולקסווגן

זה לא סוד ששוק המכוניות החשמליות בעולם נמצא בשנים האחרונות בזינוק מתמיד – עוד ועוד יצרניות רכב מובילות ובינלאומיות פונות לייצר דגמים חשמליים משלהן, וחלקן אף מכריזות על סדרות חשמליות שלמות שהולכות לצאת בשנים הקרובות. לכיוון זה נראה שפונה גם אחת היצרניות האירופאיות הפופולאריות בעולם – פולקסוואגן הגרמנית, שחשפה רק לאחרונה באירוע השקה מיוחד שערכה במינכן, את דגם המכונית החשמלית הראשון שלה, ה-ID3. הדגם אמנם אמור לעלות על הכביש רק במהלך שנת 2020, אך זה לא הפריע לפולקסווגן לפתוח את הרישום המוקדם לרכישת הדגם החשמלי הראשון שלה כבר עתה, ולקבל לא פחות מ-10,000 הזמנות מכל רחבי אירופה, בתוך פחות מעשרים וארבע שעות.

פולקסווגן | מכונית חשמלית | סונול EVI

הגרסה הראשונה והמיוחדת של ה-ID3 בדרך לשוק האירופי

נראה שההתעניינות הגדולה בדגם החדש אינה לחינם  – מהתמונות של גרסת ה"טרום ייצור" שפרסמה החברה ומן הפרטים שהיא נתנה, נראה כי מדובר משפחתית קומפקטית מעוצבת ואלגנטית במיוחד, שהולכת לכבוש את הדרכים ברחבי היבשת. מאותם פרטים שהתפרסמו עד כה, עולה כי  ה– ID.3 1ST גרסת הייצור הראשונה והמיוחדת של הדגם, שלפי דבריה של החברה יופקו ממנה רק 30,000 יחידות, תגיע מצוידת בחישוקי גלגלים גדולים במיוחד ומאובזרת בציוד מקיף הכולל בין השאר: בקרת קול, מערכת ניווט, חיבור קבוע לאינטרנט, מערכת תאורה חכמה ומתקדמת (IQ.Light) ועיצוב דו-צבעי מבפנים ומבחוץ. הגרסה הגדולה יותר של דגם הבכורה, ה- ID.3 1ST Max תגיע עם גג זכוכית פנורמי רחב ועם פיתוחים מתקדמים, כדוגמת תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה.

מהצד המכאני, ניתן לספר כי דגם ה-ID3 שהושק כעת יגיע ב-3 מפרטים אפשריים – הראשון יכלול סוללה קטנה של 45 קוט"ש שתגיע לטווח נסיעה של 330 ק"מ על פי תקן WTLP,  השני יכלול סוללה בינונית של של 58 קוט"ש ויגיע לטווח 420 ק"מ, והשלישי יכלול סוללת 77 קוט"ש בעלת טווח של 550 ק"מ. באופן הזה, מצהירים אנשי החברה, כל אחד יוכל למצוא לעצמו דגם ומפרט מכונית שמתאים כמעט לכל מטרה. תג המחיר אותו הצמידו אנשי היצרנית ל-ID3 החדש יעמוד בגרמניה על פחות מ-30,000 אירו לדגם הבסיס ובסביבות 40 אלף אירו לגרסה הראשונה והמיוחדת.

תוכניות גדולות לפולקסוואגן בתחום החשמלי

מלבד השקת ה-ID3, פתיחת הרישום להזמנות ופרסום הפרטים אודות הדגם הצפוי, מתברר כי פולקסווגן לא עוצרת פה ויש לה תוכניות גדולות בתחום הרכב החשמלי גם להמשך, כשברצונה להפוך לשחקן מוביל בשוק הזה, כזה שיתחרה ראש בראש עם טסלה האמריקאית, הנחשבת לאחד מחודי החנית בתעשייה החשמלית כיום.

פולקסווגן חשפה במינכן את תוכניתה לייצר עד אמצע העשור הבא משפחה של דגמי ID חשמליים שיקבלו מספר סידורי על פי גודלם; ה-ID3 אמורה להיות המשפחתית הקומפקטית של הסדרה, כשמספרי 1 ו-2 ישמרו למכוניות מיני קטנות יותר, ו-4 ו-5 למכוניות הגדולות והמרווחות הצפויות בהמשך. דגם ה-3 המשוחרר עכשיו נועד לבחון את היענות השוק במערב, מרכז וצפון אירופה, על אף שנקודת המבחן האמיתית של פולקסווגן תהיה דווקא בשוק הסיני הצפוף והתחרותי.

ומתי כל הטוב הזה יגיע לישראל, אתם שואלים? לא תתפלאו לשמוע כי תאריך חד משמעי לדגם שטרם שוחרר מן המפעל עוד אין, אך ברור שכדי להביאו לארץ יחד עם עוד דגמים חשמליים רבים שעומדים לצאת ממפעלי היצרניות הגדולות והמובילות בעולם, דרושה תשתית מספקת הכוללת רשת עמדות הטענה החולשות על כל הארץ. בהקמת רשת שכזו עוסקת כיום חברת סונול EVI אשר פועלת להנחת היסודות הנדרשים ל-ID3 ולדומיו בכל רחבי ישראל.

בודק...