פאנל הטעינה החשמלית מטענים במקום למלא דלק

הורדת כבר
את אפליקציית הטעינה?

למעלה ממאה אלף מכוניות חשמליות כבר נעות על כבישי ישראל, ונשענות בין היתר על פריסה של אלפי עמדות טעינה במרחב הציבורי. כינסנו את בכירי הענף לדיון על אתגרי מהפכת החשמל

לפני שנתיים בלבד, עמד נתח השוק של המכוניות החשמליות על 10% בלבד מכלי הרכב החדשים שנמכרו בישראל. מדובר בשיפור עצום לעומת הנתון שנרשם שנתיים קודם לכן, ועמד על שברירי אחוז בלבד. והשנה? מאז תחילת 2024, אחד מכל ארבעה רכבים חדשים שעולים על הכביש, מצויד בהנעה חשמלית מלאה.

ולמרות שמרבית הצרכנים טוענים את הרכב החשמלי בחניה הביתית או במקום העבודה, רבים משתמשים ברשת הטעינה הציבורית לטובת נסיעות ארוכות יותר, או במקרים שבהם לא ניתן להתקין עמדת טעינה ביתית.

כינסנו לאולפן את בכירי הענף לדיון שעסק באתגרי הטעינה הציבורית, היעדים השאפתניים וההישגים שכבר נרשמו. בדיון השתתפו אודי אליהו, מנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית; יובל אלעזר, מנכ"ל סונול EVI; עופר שוורץ, מנהל מחלקת טעינת רכבים חשמליים ב-ABB ישראל; שרגא כץ, מנכ"ל EV EDGE; ויונתן אלון, מנכ"ל פנגו:

צפייה בתוכן מטענים במקום תחנות דלק: בדרך לעולם של תחבורה חשמלית

"חשבנו שיהיו פה 5-6 שחקנים גדולים ומשמעותיים שיספקו את צורכי הטעינה במרחב הציבורי ולאט לאט אנחנו רואים שאנחנו מתכנסים לשם", ציין אודי אליהו. "בעוד 10-20 שנה אני מניח שהמינון של פיות תדלוק ושל עמדות הטעינה ישתנה, אבל גם המתחם עצמו, כי אני כבר לא מבלה בו רק 3-4 דקות והולך. אנחנו מאמינים מתחילת הדרך שהרשת צריכה להיות מורכבת גם מעמדות אולטרה מהירות וגם מעמדות איטיות, וצריך להיות בכל מקום ועם כמה שיותר שקעים. זה מה שמנחה אותנו".

"אם בעבר הייתה חרדת המרחק", אמר יובל אלעזר, "אז אני חושב שהרבה מאלה שיושבים פה הורידו את החרדה הזו על ידי פריסה ציבורית מאוד רחבה. אבל היום יש לנו חרדה חדשה, חרדת הזמינות. האם העמדה שאני אגיע אליה תהיה זמינה? האם היא תהיה תקינה? האם לא יעמדו שם רכבים? שרות לקוחות טוב מנגיש את המידע הזה".

כדי שיהיו יותר עמדות אולטרא מהירות, כמו שכבר יש בארץ לחלק מהספקים, אני חושב שצריך שהרגולטור יתן לנו מענה מהיר יותר גם לנושא הגדלת החיבורים, וגם יעשה את העבודה בצורה יותר מהירה וקלה", אומר עופר שוורץ. "אם היום מבקשים הצהרות מיצרן או מיבואן כדי להפעיל עמדות, אפשר לעשות את זה הרבה יותר מהיר אם נבקש מיצרני העמדות שיביאו הוכחות. בעצם, כל יצרן מכובד עושה על ידי מעבדה חיצונית בלתי תלויה ויכול להוכיח שהוא עומד בתקנים. המדינה כרגע לא דורשת את זה".

"אנחנו ב-EV EDGE מאמינים שחוויית הטעינה יכולה להיות טובה יותר כאשר בזמן שאתה ממתין לרכב שיטען תוכל למצוא משהו אחר לעשות, לרענן גם את עצמך ולא רק את הרכב", ציין שרגא כץ. "לכן מרכזים מסחריים ומרכזי בילוי הם מקומות מועדפים עלינו. ולא רק מהסיבה הזו, אלא גם כי שם יש חשמל בשפע ונדל"ן בשפע. כך ניתן לעשות מתחם טעינה שהוא גדול הרבה יותר מאשר הנדל"ן היחסית מצומצם שתחנת דלק בישראל מאפשרת".

"אני חושב שהגן הסגור שמתהווה לנו בתוך התעשייה הוא לא לטובת הצרכן", אומר יונתן אלון. "אנחנו מבינים את הלוגיקה של החברות שמקימות את עמדות הטעינה, אבל בסופו של דבר אנחנו מבקשים מהנהג להוריד 6-7-8 אפליקציות וצ'יפים וזה לא הגיוני. מה שצריך לקרות זה אחד משניים: או שהרגולטור יתן כללים למשחק או שהחברות ישתפו פעולה ביניהן במטרה להביא כמה שיותר ערך לאותה עמדה. בסופו של דבר אנחנו רוצים שלצרכן יהיה מאוד פשוט למצוא את העמדה ולנווט אליה, לקבל מידע מהימן לגבי העמדה ולשלם בה. הדבר הזה צריך לקרות בתוך איזשהו אקו-סיסטם, שאני מקווה שייקח לו פחות זמן ממה שקרה בדלקן".

מתוך מוסף הרכב של Ynet

מספרים עלינו בתקשורת

img

"גם בזמנים קשים": בשוק הרכב החשמלי דורשים השקעה בתשתיות טעינה

img

סקירה: חווית שירות הלקוחות של 4 חברות טעינה לרכב חשמלי

img

לטעון חכם: המדריך המלא להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית

img

פאנל הטעינה החשמלית מטענים במקום למלא דלק

img

המדינה לא מעודדת את המעבר לרכב חשמלי

img

בשורה משמחת לבעלי הרכבים החשמליים: כך תוכלו להטעין בקלות

img

טעינה ירוקה: נחנך מערך הטעינה החשמלית לרכבים בירושלים

img

הקרב על החשמל: "עד שנת 2023 נהגים על רכב חשמלי לא יצטרכו לתכנן נסיעה"

img

אחרי שיאי המכירות: איפה יטענו בפסח נהגי החשמליות?

img

טסלה מודל 3 מעתה גם בליסינג ולהשכרה יומית

img

סוף עידן: תגידו שלום לתחנות דלק

img

המהפכה החשמלית בארץ בהחלט מעלה הילוך????

אתם חייבים לקרוא מה היה לרז שגיא, המנכ"ל שלנו, להגיד בנושא בכתבה שפורסמה בע

img

אלקטריק ניוז: קראו מה יש למנכ"ל שלנו רז שגיא לחדש לכם על טעינה חשמלית בבית ובעבודה ⚡

הראיון המלא ממגזין 'רכב ידיעות'

img

מגזין הרכב הדיגיטלי 'מלכת הכביש' בחן את חווית שירות הלקוחות של 4 חברות הטעינה המובילות לרכב חשמלי בי

על פי בדיקה השוואתית של מגזין הרכב הדיגיטלי 'מלכת הכביש' סונול EVI במקום ה-1 בשי

img

גם כשגשום וקר בחוץ אנו בחברת סונול EVI ממשיכים בכל המרץ בהרחבת רשת הטעינה

והפעם- עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בתחנת דלק סונול "אילוש" בהרצליה. &n

img

סונול EVI – כתבו עלינו באוטו mako

img

סונול EVI התקינה עשרות עמדות טעינה לרכב חשמלי בקניוני עזריאלי

img

סונול EVI – כתבו עלינו ב-Sport5

טעינת רכב ב-20 דקות: סונול EVI חונכת עמדות לרכב חשמלי בעזריאלי לחצו כאן לקריאת ה

img

סונול EVI הגיעה להטעין לכם רכבים חשמליים בקניוני עזריאלי

מהיום, תוכלו להטעין את הרכב החשמלי שלכם בקלות ובמהירות, הודות לרשת הטעינה הציבור

img

רשות המסים: יופחת מס הקנייה על מוניות חשמליות

מידע נוסף >

דברו איתנו

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    0
      בודק...