כל מה שיש לדעת על עמדות טעינה מהירות DC
את אפליקציית הטעינה?
מידע כללי
ההבדל בין טעינה רגילה לטעינה מהירה:
ההבדל העיקרי בין עמדת טעינה רגילה ( המספקת זרם חילופין AC) לבין עמדת טעינה מהירה (המספקת זרם ישר DC) טמון בהספק שהן מספק ומכאן על קצב הטעינה. טעינה רגילה (AC): מתבצעת בעמדת טעינה ביתית או ציבורית. עמדות טעינה AC, מסוגלות לספק עד 22KW בזרם של 32 אמפר (*בהתאם להספק המקסימלי אותו הרכב יכול לקבל).
טעינה מהירה (DC): טעינה בהספק של 50KW או יותר המתבצעת בעמדות ציבוריות.
משך הטעינה בעמדות DC הינו קצר משמעותית (טעינת הסוללה מ- 30% ל- 80% תיקח בין 20 דק' לשעה תלוי בסוג העמדה, דגם הרכב החשמלי ומשתנים סביבתיים נוספים).
הבדל חווית הנסיעה בין רכב חשמלי ורכב בנזין:
ההבדל המרכזי שמיד תחושו בו הוא השקט המופתי. במנוע חשמלי אין חלקים נעים רבים ולכן בפעולת הוא שקט הרבה יותר ממנוע בנזין או דיזל.
חווית הנסיעה תהיה שקטה מאוד וחלקה מאוד כמעט ללא רעידות ממערכת ההנעה. זאת, מכיוון שאין תיבת הילוכים והמנוע החשמלי מספק מיד את כל כוחו – כך שתוכלו להנות מיכולת האצה מהירה במיוחד.
האם רכב חשמלי נחשב ידידותי לסביבה?
רכב חשמלי נחשב לפחות מזהם ביחס לכלי הרכב בעלי מנועי הבעירה הפנימית. עובדה היא שמדינת ישראל מעניקה להם את דרגת זיהום האוויר הנמוכה ביותר. כלומר: 1. למה לא 0?
מכיוון שיש בכל זאת גורמי זיהום: צמיגים ורפידות בלמים. המנוע שבמנועי הבנזין הוא המקור העיקרי לזיהום – אינו מזהם כלל ברכב החשמלי.
האם זה בטוח להשאיר את הרכב מוטען ללא השגחה במקומות ציבוריים?
כן. בעת הטעינה הכבל ננעל באופן אוטומטי או בעת נעילת הרכב (בהתאם להגדרות היצרן) ולכן אין צורך בהשגחה.
כמה עולה להטעין רכב חשמלי?
עלות טעינה של רכב חשמלי משתנה בין סוגי הטעינה השונים. את הרכב החשמלי ניתן לטעון בעמדות ביתיות או בעמדות ציבוריות מהירות.
טעינה בעמדות מהירות תהיה יקרה יותר, אך מהירה יותר בשל תשתית החשמל אליה מחוברת העמדה. לעומת זאת, טעינה בעמדות טעינה ביתיות תהיה זולה יותר, זאת בשל תעריף החשמל לצרכן הפרטי של חברת החשמל.
האם ביצועי הסוללה נשחקים במהלך הזמן?
בדומה לרכבי בנזין, שעם הזמן המנוע וצריכת הדלק שלו אינם כמו בתחילת הדרך. גם ברכב חשמלי ישנה ירידה בתפקודה של הסוללה. מהניסיון שנצבר עד היום בעולם, הירידה בקיבולת הסוללה (כמות החשמל שהיא יכולה לאגור) אינה משמעותית כל כך. חוץ מזה שמרבית יצרני הרכב מספקים אחריות על הסוללה למשך 8 שנים ו/או מאות אלפי קילומטרים. ובמידה ותהיה ירידה בקיבולת הסוללה בתקופת האחריות, זה יטופל במסגרת שנקבעה על פי כתב האחריות הספציפי של כל מותג.
שמירה על בריאות הסוללה של הרכב החשמלי לאורך זמן היא אפשרית. טעינה ביתית ואיטית – כלומר AC – בריאה יותר לרכב בטווח הארוך מאשר טעינה מהירה. בעל רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית מסתמך על טעינה בעמדות ציבוריות, ומסתכן בירידה בתפוקת הסוללה בטווח הארוך אם יעשה שימוש קבוע בעמדות מהירות.
סוללות הרכב אוגרות את החשמל באופן כימי בעזרת שילוב של כמה חומרים. טעינה מהירה בהספקים גבוהים יוצרת תעוקת חום שעם הזמן תפגע ביכולת הסוללה לאגור 100% מהקיבולת המקורית שלה.
מהו טווח הנסיעה ברכבים חשמליים?
שאלה זו היא הנשאלת ביותר, אך באותה נשימה היא גם השאלה שהכי מורכב לקבל עבורה תשובה חד משמעית. ישנו טווח נסיעה שמוצהר ע"י היצרן, אבל הוא לא בהכרח משקף את מה שקורה בחיים האמיתיים. הסיבה היא שישנם משתנים רבים המשפיעים על טווח הנסיעה:
תנאי הדרך – תנאי הדרך יכולים להשפיע על טווח הנסיעה, מכיוון שבעליות הרכב ישתמש ביותר סוללה ובירידות פחות.
מהירות – נסיעה מהירה לוקחת יותר סוללה מנסיעה איטית.
תנאי מזג האוויר – קור קיצוני או חום קיצוני יכולים להשפיע על הסוללה של הרכב.
סגנון נהיגה – לכל אחד מאתנו סגנון נהיגה שונה, אחד לוחץ יותר על הדוושה, עם מזגן או בלי, תדירות הבלימה ועוד…כמו ברכב בנזין וסולר, כאשר תלחצו יותר על הגז הדלק יגמר מהר יותר (או החשמל).
יהיה עליכם להכיר וללמוד את הרכב החשמלי שלכם ואחרי כמה נסיעות יהיה הרבה יותר קל לתכנן את הנסיעות לכל מקום בישראל.
בעלי רכבים חשמליים סיפרו לנו שהם למדו להכיר את הסוללה ברכב שלהם ולדעת למה היא מסוגלת, מה שנותן להם יכולת לתכנן את הנסיעה שלהם בצורה מושלמת.
לפני כמה שנים מכוניות חשמליות יכלו להגיע לטווח של בין 140-180 קילומטר, אך הרכבים של היום מגיעות עם סוללה גדולה יותר. ברוב הרכבים החדשים טווח הנסיעה יהיה מעל 400 קילומטרים.
במדינה כמו שלנו טווח הנסיעה של רכב חשמלי, במיוחד בדגמים החדשים, לא מהווה אתגר של ממש. ישראל היא מדינה קטנה, רובנו חיים במישור החוף שבין חיפה לאשדוד. אפשר בקלות לעשות נסיעה מהמרכז לצפון או לדרום ללא צורך בטעינה כלל.
עמדת טעינה KOSTAD DC 180KW
ההיתרונות של עמדת הטעינה KOSTAD DC 180KW לעומת מטענים בעוצמה נמוכה יותר:
עמדת טעינה KOSTAD DC 180KW מציעה יתרון משמעותי במהירות הטעינה. עם הספק טעינה של 180KW, היא יכולה לטעון רכבים חשמליים במהירות רבה מאוד, מה שיכול לצמצם משמעותית את זמן ההמתנה לטעינה בהשוואה למטענים בהספקים נמוכים יותר. עמדה זו תהיה אידיאלית עבור תחנות טעינה ציבוריות, מרכזים מסחריים, או כל מקום עם צורך בטעינה מהירה ורציפה של מספר רכבים.
האם עמדת הטעינה KOSTAD DC 180KW מתאימה לשימוש ביתי או רק לצרכים מסחריים?
עמדת הטעינה KOSTAD DC 180KW מיועדת רק לשימושים מסחריים וציבוריים, ולא לשימוש ביתי. טעינה בהספק כה גבוה דורשת תשתיות חשמליות מיוחדות ויכולה להיות יקרה מאוד להתקנה בבית פרטי. בנוסף, השימוש המהיר והצורך בטעינת מספר רכבים בו זמנית הופכים אותה למתאימה יותר לתחנות טעינה ציבוריות, מרכזים לוגיסטיים, חניונים מסחריים ועוד.
האם עמדת הטעינה KOSTAD DC 180KW תומכת בכל סוגי רכבים חשמליים?
עמדת הטעינה KOSTAD DC 180KW תומכת ברוב הרכבים החשמליים המודרניים שמצוידים בקישוריות DC Fast Charging, כולל רכבים התומכים בסטנדרטים כמו CCS (Combined Charging System) ו-CHAdeMO. עם זאת, חשוב לוודא שהעמדה תואמת לסוג הרכבים הספציפיים שנמצאים בשימוש או האם ניתן לבצע עדכונים ותאמות לפי הצורך.
עמדת טעינה KOSTAD DC 120KW
יתרונות המוצר:
עמדת טעינה KOSTAD DC 120KW מציעה מגוון יתרונות, במיוחד עבור תחנות טעינה ציבוריות וצרכים מסחריים.
הנה כמה מהיתרונות המרכזיים שלה:
טעינה מהירה מאוד: עם עוצמת טעינה של 120KW, עמדת הטעינה מאפשרת טעינה מהירה של רכבים חשמליים, דבר שמפחית משמעותית את זמן ההמתנה של הנהגים. זה אידיאלי עבור תחנות טעינה בתחנות דלק, מרכזים מסחריים, תחנות אוטובוסים חשמליים ועוד.
תמיכה בתקן DC Fast Charging: העמדה תומכת בתקן DC Fast Charging, כולל אפשרויות כמו CCS (Combined Charging System) ו-CHAdeMO. זה מבטיח תאימות עם מגוון רחב של רכבים חשמליים ומספק גמישות ללקוחות המשתמשים ברכבים שונים.
יכולת לטעון מספר רכבים: עמדת KOSTAD DC 120KW יכולה לעיתים להציע מספר חיבורי טעינה. יכולת זו מאפשרת טעינה של מספר רכבים בו זמנית, תלוי בקונפיגורציה של העמדה. זה מגביר את היעילות ומפחית את זמן ההמתנה עבור לקוחות בתחנות טעינה ציבוריות.
מערכת ניהול חכמה: העמדה מצוידת במערכות ניהול מתקדמות המאפשרות ניטור, ניהול ושליטה מרחוק על תהליך הטעינה. זה כולל אפשרויות לניהול עומסים, גמישות בשעות הטעינה, ודיווח על סטטוס הטעינה, מה שיכול לסייע לשפר את היעילות ולהפחית עלויות תפעול.
עמידות וביצועים גבוהים: העמדה בנויה לשימוש אינטנסיבי ולעמידות גבוהה בתנאי סביבה משתנים. זה מבטיח שהעמדה תמשיך לפעול בצורה אמינה לאורך זמן, גם בתנאים קשים כמו מזג האוויר משתנה או שימוש גבוה.
פתרון עתידי: עמדת טעינה בעוצמה של 120KW מהווה פתרון עתידי שיכול להתמודד עם רכבים חשמליים עתידיים בעלי קיבולות סוללה גבוהות יותר, מה שמבצע אותה השקעה ארוכת טווח שתהיה רלוונטית גם בשנים הקרובות.
עמדת טעינה KOSTAD DC 150KW
ניתן להטעין מספר רכבים בו זמנית:
עמדות טעינה עם עוצמה גבוהה כמו KOSTAD DC 150KW יכולות לפי הצורך לטעון מספר רכבים בו זמנית או לספק זרם גבוה למספר חיבורים, תלוי בקונפיגורציה של העמדה. העמדה מאפשרת טעינה של כמות רכבים גדולה יותר בזמן קצר, מה שיכול לשפר את יעילות השימוש בתחנות טעינה.
עמדת טעינה KOSTAD DC 60KW
היתרון של עמדת הטעינה KOSTAD DC 60KW על פני מטענים בעוצמה נמוכה יותר:
לעמדת הטעינה KOSTAD DC 60KW הספק גבוה יותר בהשוואה למטענים בעוצמות נמוכות יותר. בעזרת הספק של 60KW, ניתן לטעון רכבים חשמליים במהירות רבה יותר, מה שמפחית את זמן ההמתנה לטעינה ומאפשר לספק שירות יעיל יותר. זה אידיאלי עבור תחנות טעינה ציבוריות או מסחריות שמשרתות מספר רכבים ביום.
האם עמדת הטעינה KOSTAD DC 60KW מתאימה לשימוש ביתי או רק לצרכים מסחריים?
עמדת הטעינה KOSTAD DC 60KW מיועדת בעיקר לשימושים מסחריים וציבוריים, ולא לשימוש ביתי. התקנה ושימוש בעוצמה כזו דורשים תשתיות חשמליות מתאימות בנייתן ברמה הביתית עשויה להיות יקרה מאד. עמדות טעינה כאלו מתאימות יותר לתחנות טעינה ציבוריות, מרכזים מסחריים, תחנות אוטובוסים חשמליים ועוד.
עמדת טעינה חכמה של תדיראן DC 180 KW הכוללת שני אקדחי טעינה
איך מתפקדת עמדת הטעינה החכמה עם שני אקדחי טעינה בו זמנית, והאם זה משפיע על מהירות הטעינה של כל רכב?עמדת הטעינה החכמה של תדיראן DC 180KW עם שני אקדחי טעינה מאפשרת טעינה של שני רכבים בו זמנית, כל אחד עם עוצמת טעינה מקסימלית. העמדה מנהלת את חלוקת הקיבולת בצורה חכמה כך שכל רכב מקבל את זרם הטעינה המקסימלי האפשרי לפי דרישותיו ולפי העומס הכולל של התחנה. עמדות טעינה מתקדמות כמו זו, כוללות מערכות ניהול חכמות המבצעות אופטימיזציה של זרם הטעינה בין האקדחים, כך שמהירות הטעינה נשמרת באופן מיטבי ללא פגיעות משמעותיות בזמן טעינה של כל רכב. התהליך מתואם גם לפי הביקוש ודרישות האנרגיה כדי לשמור על ביצועים אופטימליים ולטפל בכמות גבוהה של רכבים בצורה יעילה.
עמדת טעינה HV175 ו-HV350
ההבדל בין הגרסאות של עמדת הטעינה HV175 ו-HV350, וכיצד זה משפיע על בחירתך?
עמדות הטעינה HV175 ו-HV350 מתייחסת לשני דגמים שונים של עמדות טעינה מהירה, כאשר המספרים מייצגים את הספק הטעינה של כל דגם (175KW ו-350KW בהתאמה). ההבדלים העיקריים בין שני הדגמים הם:
עוצמת טעינה: דגם HV350 מספק טעינה בעוצמה גבוהה יותר (350KW) לעומת דגם HV175 175KW. זה אומר ש-HV350 מסוגל להטעין רכבים חשמליים מהר יותר, מה שמפחית את זמן ההמתנה לטעינה ומשפר את היעילות עבור תחנות טעינה ציבוריות או מסחריות עם ביקוש גבוה.
תאימות לרכבים: דגמים שונים עשויים לתמוך ברמות טעינה שונות ובהתאם, יש לוודא שהעמדה תואמת לרכבים חשמליים שלך או של הלקוחות שלך. דגם HV350 עשוי לתמוך ברכבים חדשים עם קיבולות סוללה גבוהות יותר ולספק את התמיכה הנדרשת לטעינה מהירה מאוד.
עלות ותשתיות: עמדת טעינה בעוצמה גבוהה יותר בדרך כלל עולה יותר ומצריכה תשתיות חשמליות מתקדמות יותר. דגם HV350 דורש תשתיות חזקות יותר ולרוב יש צורך בהתקנה מורכבת יותר. לכן, חשוב לשקול את העלויות הכוללות של רכישה והתקנה ולוודא שהן מתאימות לצרכים ולתקציב שלך.
שימוש ותחזוקה: עמדות טעינה עם עוצמה גבוהה יותר עשויות לדרוש תחזוקה נוספת או טיפול תכוף יותר. יש לוודא שהתחנה מתאימה לדרישות השימוש שלך ושהיא מקבלת את התמיכה והתחזוקה הנדרשים. בשאלות אלו, הלקוחות רוצים להבין איזה דגם מתאים לצרכים הספציפיים שלהם ולקבוע איזו אפשרות תספק את הביצועים הטובים ביותר עבורם מבחינת יעילות, עלות ותשתיות.
דברו איתנו
שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה