שאלות?
יש לנו תשובות טובות
תפקידו של כפתור החירום הוא להתריע במקרה של שריפה בלבד.
הכפתור האדום הממוקם בחזית עמדת הטעינה אינו מיועד לשחרור הכבל מטעינה, כפתור זה מיועד לשימוש במצבי חירום בלבד (כגון שריפה בעמדה). במידה ולחצת עליו בטעות, יש לשחרר אותו מיד למצבו המקורי, על ידי סיבוב עדין, כדי להחזיר אותו למקומו המקורי ואת עמדת הטעינה לפעולה.
רק לאחר שהחזרת את הכפתור למצבו המקורי, נוכל להבטיח שגם רכבים אחרים שיבואו אחריך יוכלו להשתמש בעמדת הטעינה. אם לאחר שחרור הכפתור הכבל עדיין לא משתחרר, נשמח לעזור לך: צוות התמיכה שלנו זמין 24/7 בטלפון 3389*
ההבדל העיקרי בין עמדת טעינה רגילה ( המספקת זרם חילופין AC) לבין עמדת טעינה מהירה (המספקת זרם ישר DC) טמון בהספק שהן מספק ומכאן על קצב הטעינה.
טעינה רגילה (AC): מתבצעת בעמדת טעינה ביתית או ציבורית. עמדות טעינה AC, מסוגלות לספק עד 22KW בזרם של 32 אמפר (*בהתאם להספק המקסימלי אותו הרכב יכול לקבל).
טעינה מהירה (DC): טעינה בהספק של 50KW או יותר המתבצעת בעמדות ציבוריות. משך הטעינה בעמדות DC הינו קצר משמעותית (טעינת הסוללה מ- 30% ל- 80% תיקח בין 20 דק' לשעה תלוי בסוג העמדה, דגם הרכב החשמלי ומשתנים סביבתיים נוספים).
ההבדל המרכזי שמיד תחושו בו הוא השקט המופתי. במנוע חשמלי אין חלקים נעים רבים ולכן בפעולת הוא שקט הרבה יותר ממנוע בנזין או דיזל.
חווית הנסיעה תהיה שקטה מאוד וחלקה מאוד כמעט ללא רעידות ממערכת ההנעה. זאת, מכיוון שאין תיבת הילוכים והמנוע החשמלי מספק מיד את כל כוחו – כך שתוכלו להנות מיכולת האצה מהירה במיוחד.
רכב חשמלי נחשב לפחות מזהם ביחס לכלי הרכב בעלי מנועי הבעירה הפנימית. עובדה היא שמדינת ישראל מעניקה להם את דרגת זיהום האוויר הנמוכה ביותר. כלומר: 1. למה לא 0? מכיוון שיש בכל זאת גורמי זיהום: צמיגים ורפידות בלמים. המנוע שבמנועי הבנזין הוא המקור העיקרי לזיהום – אינו מזהם כלל ברכב החשמלי.
כן. בעת הטעינה הכבל ננעל באופן אוטומטי או בעת נעילת הרכב (בהתאם להגדרות היצרן) ולכן אין צורך בהשגחה.
עלות טעינה של רכב חשמלי משתנה בין סוגי הטעינה השונים. את הרכב החשמלי ניתן לטעון בעמדות ביתיות או בעמדות ציבוריות מהירות.
טעינה בעמדות מהירות תהיה יקרה יותר, אך מהירה יותר בשל תשתית החשמל אליה מחוברת העמדה. לעומת זאת, טעינה בעמדות טעינה ביתיות תהיה זולה יותר, זאת בשל תעריף החשמל לצרכן הפרטי של חברת החשמל.
בדומה לרכבי בנזין, שעם הזמן המנוע וצריכת הדלק שלו אינם כמו בתחילת הדרך. גם ברכב חשמלי ישנה ירידה בתפקודה של הסוללה. מהניסיון שנצבר עד היום בעולם, הירידה בקיבולת הסוללה (כמות החשמל שהיא יכולה לאגור) אינה משמעותית כל כך. חוץ מזה שמרבית יצרני הרכב מספקים אחריות על הסוללה למשך 8 שנים ו/או מאות אלפי קילומטרים. ובמידה ותהיה ירידה בקיבולת הסוללה בתקופת האחריות, זה יטופל במסגרת שנקבעה על פי כתב האחריות הספציפי של כל מותג.
שמירה על בריאות הסוללה של הרכב החשמלי לאורך זמן היא אפשרית. טעינה ביתית ואיטית – כלומר AC – בריאה יותר לרכב בטווח הארוך מאשר טעינה מהירה. בעל רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית מסתמך על טעינה בעמדות ציבוריות, ומסתכן בירידה בתפוקת הסוללה בטווח הארוך אם יעשה שימוש קבוע בעמדות מהירות.
סוללות הרכב אוגרות את החשמל באופן כימי בעזרת שילוב של כמה חומרים. טעינה מהירה בהספקים גבוהים יוצרת תעוקת חום שעם הזמן תפגע ביכולת הסוללה לאגור 100% מהקיבולת המקורית שלה.
שאלה זו היא הנשאלת ביותר, אך באותה נשימה היא גם השאלה שהכי מורכב לקבל עבורה תשובה חד משמעית. ישנו טווח נסיעה שמוצהר ע"י היצרן, אבל הוא לא בהכרח משקף את מה שקורה בחיים האמיתיים. הסיבה היא שישנם משתנים רבים המשפיעים על טווח הנסיעה:
תנאי הדרך – תנאי הדרך יכולים להשפיע על טווח הנסיעה, מכיוון שבעליות הרכב ישתמש ביותר סוללה ובירידות פחות.
מהירות – נסיעה מהירה לוקחת יותר סוללה מנסיעה איטית.
תנאי מזג האוויר – קור קיצוני או חום קיצוני יכולים להשפיע על הסוללה של הרכב.
סגנון נהיגה – לכל אחד מאתנו סגנון נהיגה שונה, אחד לוחץ יותר על הדוושה, עם מזגן או בלי, תדירות הבלימה ועוד…כמו ברכב בנזין וסולר, כאשר תלחצו יותר על הגז הדלק יגמר מהר יותר (או החשמל).
יהיה עליכם להכיר וללמוד את הרכב החשמלי שלכם ואחרי כמה נסיעות יהיה הרבה יותר קל לתכנן את הנסיעות לכל מקום בישראל.
בעלי רכבים חשמליים סיפרו לנו שהם למדו להכיר את הסוללה ברכב שלהם ולדעת למה היא מסוגלת, מה שנותן להם יכולת לתכנן את הנסיעה שלהם בצורה מושלמת.
לפני כמה שנים מכוניות חשמליות יכלו להגיע לטווח של בין 140-180 קילומטר, אך הרכבים של היום מגיעות עם סוללה גדולה יותר. ברוב הרכבים החדשים טווח הנסיעה יהיה מעל 400 קילומטרים.
במדינה כמו שלנו טווח הנסיעה של רכב חשמלי, במיוחד בדגמים החדשים, לא מהווה אתגר של ממש. ישראל היא מדינה קטנה, רובנו חיים במישור החוף שבין חיפה לאשדוד. אפשר בקלות לעשות נסיעה מהמרכז לצפון או לדרום ללא צורך בטעינה כלל.
עמדת טעינה KOSTAD DC 180KW מציעה יתרון משמעותי במהירות הטעינה. עם הספק טעינה של 180KW, היא יכולה לטעון רכבים חשמליים במהירות רבה מאוד, מה שיכול לצמצם משמעותית את זמן ההמתנה לטעינה בהשוואה למטענים בהספקים נמוכים יותר. עמדה זו תהיה אידיאלית עבור תחנות טעינה ציבוריות, מרכזים מסחריים, או כל מקום עם צורך בטעינה מהירה ורציפה של מספר רכבים.
עמדת הטעינה KOSTAD DC 180KW מיועדת רק לשימושים מסחריים וציבוריים, ולא לשימוש ביתי. טעינה בהספק כה גבוה דורשת תשתיות חשמליות מיוחדות ויכולה להיות יקרה מאוד להתקנה בבית פרטי. בנוסף, השימוש המהיר והצורך בטעינת מספר רכבים בו זמנית הופכים אותה למתאימה יותר לתחנות טעינה ציבוריות, מרכזים לוגיסטיים, חניונים מסחריים ועוד.
עמדת הטעינה KOSTAD DC 180KW תומכת ברוב הרכבים החשמליים המודרניים שמצוידים בקישוריות DC Fast Charging, כולל רכבים התומכים בסטנדרטים כמו CCS (Combined Charging System) ו-CHAdeMO. עם זאת, חשוב לוודא שהעמדה תואמת לסוג הרכבים הספציפיים שנמצאים בשימוש או האם ניתן לבצע עדכונים ותאמות לפי הצורך.
עמדות טעינה עם עוצמה גבוהה כמו KOSTAD DC 150KW יכולות לפי הצורך לטעון מספר רכבים בו זמנית או לספק זרם גבוה למספר חיבורים, תלוי בקונפיגורציה של העמדה. העמדה מאפשרת טעינה של כמות רכבים גדולה יותר בזמן קצר, מה שיכול לשפר את יעילות השימוש בתחנות טעינה.
עמדת הטעינה KOSTAD DC 60KW מיועדת בעיקר לשימושים מסחריים וציבוריים, ולא לשימוש ביתי. התקנה ושימוש בעוצמה כזו דורשים תשתיות חשמליות מתאימות בנייתן ברמה הביתית עשויה להיות יקרה מאד. עמדות טעינה כאלו מתאימות יותר לתחנות טעינה ציבוריות, מרכזים מסחריים, תחנות אוטובוסים חשמליים ועוד.
עמדת הטעינה החכמה של תדיראן DC 180KW עם שני אקדחי טעינה מאפשרת טעינה של שני רכבים בו זמנית, כל אחד עם עוצמת טעינה מקסימלית. העמדה מנהלת את חלוקת הקיבולת בצורה חכמה כך שכל רכב מקבל את זרם הטעינה המקסימלי האפשרי לפי דרישותיו ולפי העומס הכולל של התחנה. עמדות טעינה מתקדמות כמו זו, כוללות מערכות ניהול חכמות המבצעות אופטימיזציה של זרם הטעינה בין האקדחים, כך שמהירות הטעינה נשמרת באופן מיטבי ללא פגיעות משמעותיות בזמן טעינה של כל רכב. התהליך מתואם גם לפי הביקוש ודרישות האנרגיה כדי לשמור על ביצועים אופטימליים ולטפל בכמות גבוהה של רכבים בצורה יעילה.
עמדה שניתן לחבר אותה למערכת ניהול ובקרה במידת הצורך.
כן, עמדת הטעינה אינטרפורט 22KW תומכת ברוב הרכבים החשמליים המודרניים, במיוחד עם תקן טעינה Type 2, שהוא הנפוץ ביותר באירופה ובישראל. עם זאת, כדאי לוודא שהעמדה תואמת לדרישות הספציפיות של הרכב שלך, ולוודא התאמה עם הספק או היצרן במקרה של רכבים עם תקנים שונים.
כן, לעמדת הטעינה יש יכולת תזמון טעינה דרך האפליקציה.
העמדה מגיעה עם חיבור אינטרנט חכם המאפשר ניהול ותחזוקה מרחוק באמצעות אפליקציה או מערכת ניהול. זה כולל אפשרויות כמו שליטה על תהליך הטעינה, צפייה בסטטוס הטעינה, ותזמון זמני טעינה. דבר המסייע לשיפור הניהול ואופטימיזציה של השימוש באנרגיה.
תלוי בדגם הספציפי של מטען 11KW ADVICE AC, אשר מציע תכונות חכמות כגון ניהול מרחוק ושליטה באמצעות אפליקציה. תכונות אלו מאפשרות למשתמשים לשלוט ולהשגיח על תהליך הטעינה מרחוק, לתכנן זמני טעינה, לעקוב אחרי סטטיסטיקות, ולבצע אופטימיזציה של השימוש באנרגיה. חשוב לבדוק את המפרט של המטען שברשותך או לפנות לספק או ליצרן כדי לוודא אם המטען שלך כולל את הפיצ'רים הללו. אם ניהול מרחוק הוא דבר חשוב לך, כדאי לוודא שהתכונה הזו נכללת בדגם לפני הרכישה.
דברו איתנו
שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה