Skip to main content

המכונית החשמלית הספורטיבית הראשונה של פורשה

יצרנית המכוניות הגרמנית פורשה השיקה את ה- Taycan 4S, המכונית החשמלית המלאה הראשונה של יצרנית היוקרה. בכניסתה לשוק הרכבים החשמליים, פורשה ביקשה להימנע מיצירת SUV בדומה לדגם ה- Panamera המוכר, ולא חשבה שמכונית ספורטיבית טהורה תעמוד ביעדי המכירות של החברה. מסיבות אלו נולדה ה- Taycan, הכלאה של רכב משפחתי (Sedan) ומכונית ספורט, תחום שהיצרן הינו מהידועים בעולם. הרכב מספק לנהג חוויה של האצה מוגברת, שליטה מדויקת בהיגוי ועיצוב מפעים.

בהינתן המבנה הנמוך של הרכב, בכל זאת רכב ספורט, מפתיע כמה שהוא מרווח. הפורשה Taycan אמנם אינו מרווח כמו רכב משפחתי סטנדרטי, אבל הוא אינו נותן לנהג תחושת נהיגה כבמערה, כשאר הרכבים מאת היצרן. הרכב מכיל ארבעה מושבים בסה"כ, כאשר ניתן להוסיף מושב אמצעי מאחור בתוספת תשלום, אך זהו מושב קטן המתאים לצרכים ספציפיים בלבד. לרכב תא מטען מרכזי אחורי, ותא נוסף לחובבי תא המטען הקדמי המסורתי, המתאים למזוודה אישית אחת. ה- Taycan מגיעה גם בגרסא ללא עור לחלוטין, כחלק מהמודעות לקיימות ולשמירה על הסביבה, דבר אשר מתכתב באופן מושלם עם מהפכת הרכב החשמלי.

שתי גרסאות שונות יהיו זמינות. האחת, גרסת טורבו התכלול 670 כ"ס. השנייה הינה גרסת הטורבו S ותכלול כ- 750 כ"ס. שתי הגרסאות מונעות בהנעה של ארבעת הגלגלים (4 WD) ע"י מנועים חשמליים המניעים בהנעה קדמית ואחורית. הכח מסופק ע"י סוללה בעלת הספק של 93.4 קוט"ש, בעלת מרחק מרשים של למעלה מ-450 ק"מ בין טעינה לטעינה. חידושים הנדסיים הם גם מנת חלקה של היצרנית, וברכב זה כוללים ממסרה עם שתי מהירויות ומערכת חשמלית בעלת 800 וולט, הגורמים להאצה מהירה יותר וזמני טעינה קצרים יותר, אחד מעקבי האכילס של הרכב החשמלי כיום. לדוגמא, במטען אולטרה מהיר בעל הספק של 350 קוט"ש יכול הרכב להיטען מ-0 ל-80 אחוז בכרבע שעה. נכון, מטענים בסדר גודל הזה בקושי קיימים כיום, אבל בארה"ב למשל, פורשה התחייבה להתקין כמה מאות עמדות ביוזמתה, לרווחת לקוחותיה.

דבר מעניין נוסף הוא העובדה של-Taycan יהיו שני שקעי הטענה, אחד בכל צד בקדמת הרכב. האחד יהיה שקע הטענה למטענים מהירים ומטעני DC. השני יהיה למטעני AC בלבד. לא ניתן יהיה להטעין דרך שני הפתחים שכן אם האחד נפתח, השני ננעל אוטומטית.

ישנה אמנם תלונה אחת רווחת לגבי הפורשה Taycan. מעצם היותה חשמלית שאינה עובדת על מנוע בערה, המכונית מייצרת הרבה פחות רעש מנוע. הרעש המפורסם, אחד מסמלי ההיכר של רכבי הספורט, בקושי קיים. המנוע, המגיע בשיאו ל-16,000 RPM, אינו מייצר את אותו הרעש המוכר והטוב. אנו בסונול EVI מאמינים שהפחתה בפליטת גזים רעילים, שמירה על כדור הארץ ושימוש באנרגיות חלופיות חשובים יותר. מי שלא השתכנע, מוזמן להשתמש במערכת השמע המשוכללת והאיכותית ולהתענג על רעשי מנוע מוקלטים.

בודק...