Skip to main content

מיני עוברת לחשמלית

למותג הרכב הבריטי מיני, שידוע בדגמים הקומפקטיים והחסכוניים במקום שלו, אין צורך לעשות היכרות עם עולם הרכב החשמלי – אנשי המותג מכירים אותו היטב כבר מלפני עשור. בין השנים 2009-2010 ייצרה ושיווקה מיני, הנמצאת בבעלות תאגיד הרכב הגרמני BMW,  דגם בשם Mini E , אשר שווק כדגם ניסויי בבריטניה ובארה"ב. שיווק המיניE  הפך בזמנו את BMW ליצרנית הרכב הגדולה הראשונה המחזיקה בצי של יותר מ-500 מכוניות חשמליות לשימוש פרטי, והוביל אותה לפיתוח דגם ה-BMW-i3 המיוצר ומשווק בהצלחה מאז שנת 2013. המיני E לא המשיכה אל הכבישים בשאר מדינות העולם, מרבית גרסאות הניסוי שלה הוצאו משימוש ונגרסו ומאז לא יצאה אף גרסת מיני חשמלית.

כעת המצב השתנה לחלוטין – בעקבות המהפכה החשמלית בעולם, ב-BMW החליטו ללכת על תוכנית אסטרטגית הכוללת השקה של כ-25 דגמים היברידיים וחשמליים מלאים עד לשנת 2023, ובמסגרת הזו גם מותג המיני הפופולארי הולך להתחדש בכמה דגמים חשמליים מסקרנים במיוחד שכדאי לכם לשמוע עליהם.

בעוד שנה: קופר SE – החשמלית המובילה של מיני

אחד מן הדגמים המובילים והאהובים ביותר של מיני הוא דגם הקופר, ההאצ'בק בעל שלוש הדלתות שלה. לאחרונה הכריזה היצרנית כי בכוונתה לשחרר במהלך שנת 2020 דגם שיקרא קופר  SEויהיה חשמלי לחלוטין. הדגם החדש  יצויד במנוע חשמלי שיפיק 184 כוחות סוס ו-27.5 קג"מ. דגם זה יאפשר להאיץ ממהירות 0 ל-100 ב-7.3 שניות  ולהגיע למהירות מירבית של 150 קמ"ש. את האנרגיה להנעת המנוע יפיקו שתי סוללות ליתיום-יון בעלות קיבולת של 32.6 קוט"ש, אשר ימוקמו ברצפת הרכב בצורת T. המיקום הנבחר לסוללות חייב את מעצבי הרכב להגביה את הגחון שלו ב-18 מ"מ. בחברה מרגיעים ואומרים כי מידת האווירודינמיות, הקלילות והביצועים של דגמי המיני קופר הרגילים תשמר גם כאן, ומרכז הכובד של הרכב יוותר נמוך. בנוסף ציינו במיני כי על פי הבדיקות שלהם, טווח הנסיעה של הרכב בין ההטענות עומד על כ-235-270 ק"מ בממוצע, ותצרוכת החשמל כ-6.7-7.6 ק"מ לקוט"ש.

בכל הנוגע לעיצוב ולממדי הרכב – הקופר SE יעוצב באופן דומה למדי לדגם הקופר S הרגיל, אך ישקול 145 ק"ג יותר ממנו. נפח תא המטען יעמוד על כ-211 ליטרים, אך בקיפול המושבים האחוריים ניתן יהיה להרחיבו ל-731 ליטרים. מלבד זאת, הדגם החשמלי יכלול סבכה קדמית אטומה שאותה יעטר פס צהוב אשר יופיע גם על גבי חישוקי הגלגלים. חידוש נוסף שלו יזכו משתמשי המיני החשמלית העתידית הוא מסך דיגיטלי בגודל 5.5 אינץ' שיחליף את לוח המחוונים ויהיה בעל תצוגה מתחלפת, אשר תציג את מהירות הרכב, טווח הנסיעה הנותר עד להטענה, רמת הטעינות של הסוללה, וכן מערכת ניווט אשר תצורף לדגם כסטנדרט ותאפשר לנהג לשלוט במערכת השמע של הרכב וברשימת אנשי הקשר הטלפונית שלו. דגם הקופר SE יציע 4 מצבי נהיגה שונים לבחירת הנהג: ספורטיבי, רגיל, חסכוני וחסכוני +.

לא רק הקופר החדשה – BMW  משיבה לחיים גם את קונספט הרוקטמן

החזרה המתוכננת של מיני אל העולם החשמלי לא מסתכמת רק בדגם הקופר SE. על פי הדיווחים, בBMW החליטה להשיב לחיים קונספט ישן לדגם מיני בשם רוקטמן (Rocketman), שהוצג לראשונה כדגם בעל מנוע בערה פנימית רגיל בתערוכת הרכב בז'נבה בשנת 2011. כעת רכב זה מקבל תפנית והולך להפוך לדגם חשמלי לחלוטין, שייצא לשוק בשנת 2022. על פי הפרסומים במגזין הרכב הבריטי Autocar, לשם יצירת הרוקטמן תשתף BMW  פעולה עם יצרנית הרכב הסינית גרייט וול , והדגם החדש יתבסס על דגם ה-Ora R1 החשמלי של הסינים. המשמעות היא שסוללת הרכב תהיה בנפח 33 קוט"ש אשר יאפשרו טווח נסיעה של כ-350 ק"מ, ומידותיו יהיו ככל הנראה קטנות אף יותר מאלו של דגם הקופר – באורך 3.50 מטרים, רוחב 1.66 מ' וגובה 1.53 מ'. הדגם ייוצר באופן בלעדי במפעל הנמצא במחוז ג'יאנגסו בסין, ומשם ישווק לכל העולם.

מהפכת הרכבים החשמליים שועטת אלינו

כפי שניתן להתרשם, נראה שגם דגמי הרכבים העירוניים והקטנים של מיני הולכים לכיוון החשמלי, ויחד איתם גם תאגיד הענק של BMW שועט אל עבר העתיד שאנו בסונול EVI מתכוננים אליו במרץ. אנו ממשיכים להתקין עמדות הטענה איכותיות בפריסה כלל ארצית להמשך הגעתם של דגמים חשמליים נוספים מבית מותגי הרכב המובילים בעולם, כמו אאודי (שדגם ה-e-tron שלה כבר הושק בישראל), פולקסווגן, אסטון מרטין ועוד.