Skip to main content

יונדאי איוניק החשמלית מגדילה את טווח הנסיעה

By 29/01/2019דצמבר 7th, 2019חדשות מהעולם

טווח הנסיעה המרבי מהווה אחד מהשיקולים המכריעים בהחלטה האם לרכוש רכב חשמלי ויצרניות הרכבים החשמליים עובדות במרץ על מנת להגדיל טווח זה. הטווח הנוכחי של מרבית הרכבים החשמליים מצריך טעינה אחת למספר ימים, בהתאם למרחק מהעבודה, מסגרות חינוך ושאר הצרכים היומיומיים השונים.

עבור הצרכן הישראלי, העיסוק בטווח הרכב לרוב עולה סביב השאלה בדבר נסיעות עתידיות למרחקים ארוכים, העולים על טווח הנסיעה המרבי של הרכב. ייתכן ובשגרת יומכם אינכם עושים נסיעות העולות על הטווח המרבי של הרכב, אך אם אתם מתכננים נסיעה ארוכה או את החופשה הבאה, חשוב שתדעו כי אנו בחברת EVI עובדים במרץ ודואגים לפריסה רחבה של עמדות טעינה ברחבי הארץ, הן בדרכים עירוניות והן בדרכים בין-עירוניות. כלומר, בפתחה של נסיעה ארוכה, תוכלו לתכנן הפסקת ריענון קצרה של 20-30 דקות לטעינת הרכב, אשר תספק טעינה של כ 80% לסוללת הרכב ותאפשר המשך נסיעה רצופה, שקטה וחסכונית.

במהלך השנים הקרובות טווח הנסיעה ברכב החשמלי צפוי לגדול באופן משמעותי. לפי הערכות, הטווח החדש של היונדאי איוניק החשמלית יעמוד על כ- 378 ק"מ, לעומת 280 ק"מ בדגם הנוכחי – זינוק מרשים ומשמעותי של 35%. שיפור זה מתאפשר בעיקר עקב שדרוג המצברים מקיבולת של 28 קילוואט בדגם הנוכחי, לקיבולת של 38.3 קילוואט בגרסה החדשה.

עלינו לומר כי הנתונים הנ"ל עלו מבדיקה בשיטת NEDC (התקן הגרמני NEFZ) אשר הייתה נהוגה עד לאחרונה. בשנה האחרונה החלו לעשות שימוש בשיטת WLTP המחמירה אשר משקפת באופן מציאותי יותר את הביצועים של הרכבים על הכביש. במידה והדגם הנוכחי של האיוניק היה עומד למבחן על פי השיטה החדשה והמחמירה WLTP, טווח הנסיעה שלו היה עומד על כ- 200-220 ק"מ, ולפיכך טווח הנסיעה של הדגם החדש שיונדאי צפויה לחשוף יעמוד על כ- 270-300 ק"מ.

יונדאי צפויה לפרסם את הנתונים הרשמיים ולהציג את כלל דגמי האיוניק בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ הקרוב.

מחירה של האיוניק לא צפוי להשתנות ויעמוד על כ- 160 אלף ₪.