Skip to main content

וולוו עומדת לחשוף את הדגם החשמלי הראשון שלה

By 18/04/2019דצמבר 7th, 2019חדשות מהעולם, כתבות, מן העיתונות

קצת יותר משנה חלפה מאז הכריזה וולוו על תוכניתה להוציא לשוק דגם חשמלי לחלוטין מבוסס סוללה נטענת – זאת במסגרת מהלך כולל שמטרתו להפוך את המכוניות החשמליות למוצר דגל של היצרנית, שיהווה כ-50% מסך כל מכירות הרכבים העולמיות של החברה עד שנת 2025. כעת נראה כי היצרנית השבדית-סינית הולכת לעמוד ביעדיה, כשלפי פרסום של מגזין הרכב הנחשב Automotive News Europe, וולוו תחשוף לקראת סוף השנה הקרובה את דגם ה- XC40 החשמלי שלה, שעתיד להתחיל להיות משווק החל מ-2020 ונראה כי הולך להוביל את המגמה החשמלית הברוכה של המותג המוביל.

ה-XC40 החשמלי יבוסס על דגם ה-XC40 בעל מנוע הבעירה של החברה. רכב ה- SUVשהושק בשנה שעברה וכבר הספיק לזכות בתואר רכב השנה באירופה לשנת 2018, הפך לדגם השני הכי נמכר של וולוו אחרי ה-X60. במהלך השנה הקרובה מתכוונת וולוו להפוך את ה-XC40 לרכב פלאג-אין היברידי, כשאל מנוע הבנזין T5 של הרכב הרגיל הולך להצטרף מנוע חשמלי המבוסס על סוללת ליתיום-יון 9.7 קוט"ש. הדגם הנ"ל צפוי להגיע לכדי 262 כוחות סוס, להאיץ למהירות 100 קמ"ש ב-7.3 שניות, ולהגיע למהירות מרבית של 205 קמ"ש.

ה- XC40החשמלי המיוחל עומד להיות הדגם מבוסס הסוללה הראשון של וולוו והרכב החשמלי השני שלה, לאחר שבחודש פברואר האחרון היא השיקה את הראשון תחת השם Polestar2. המשותף בין שני הדגמים החשמליים של החברה – זה שכבר הושק וזה שיושק בעוד מספר חודשים, הוא התכנון והעיצוב שלהם. העיצוב נשען על פלטפורמת הארכיטקטורה המודולרית-קומפקטית שפיתחה וולוו בשיתוף עם חברת האם שלה, יצרנית הרכב הסינית ג'ילי, שרכשה את המותג השבדי בשנת 2010.

עדיין אין פרטים מדויקים אודות מחירו של הדגם החשמלי הצפוי, אך כדאי לציין כי מנכ"ל וולוו, האקן סמואלסון, דיבר בשנה שעברה על מחיר בסיס של 50,000 דולר (כ-180,000 ₪) לכל רכבי ה-SUV החשמליים המתוכננים של החברה, אך לא סיפק מידע נוסף מעבר לכך. מעניין לראות האם אכן יהיה זה מחירו הסופי של הרכב וכיצד הדבר ישפיע על המכירות הבינלאומית שלו.

ראש בראש: וולוו מול טסלה במהפכת הרכבים החשמליים המתקרבת

שני הדגמים החשמליים של וולוו – ה-XC40 וה-Polestar 2 – עומדים להתחרות ראש בראש עם מודל 3 של היצרנית האמריקאית טסלה שעתיד לצאת בשנת 2020, ויהיה מעניין לראות מי מהם ישלוט ויצליח לטפס בפסגה בתחום המתפתח והמתעצם של הרכבים החשמליים. בשנת 2021 צפוי לצאת לשוק דגם ה-Polestar 3 של וולוו, ועד אז אנו יכולים לצפות לעוד הפתעות רבות ומסעירות.

אנו בחברת EVI צופים את השינוי הגדול שוולוו, טסלה ושאר יצרניות הרכב המובילות כיום בעולם מתכננות בתחום בעשור הקרוב. בהתאם לכך אנו דואגים לרשת את הארץ מצפון עד דרום בעמדות הטענה המתאימות לדגמים שיגיעו בקרוב וכן לאלו העתידיים.

בודק...