Skip to main content

המכונית שתשאב אתכם: דייסון נכנסת לשוק המכוניות החשמליות

את חברת מוצרי החשמל הבריטית דייסון רובנו מכירים בעיקר בזכות שואב האבק העוצמתי שלה, שהפך לשם דבר בתחום ניקיון הבית ואף בתחום הטכנולוגיה המתקדמת. כעת מעוניינת דייסון להשתמש במוניטין שיצרה לעצמה בתחומים אלו ולהתקדם בזכותו כמה צעדים גדולים קדימה, אל עבר מחוזות משוכללים ויוקרתיים של רכבים חשמליים.

הדיווחים אודות כוונותיה החדשות של החברה, מתבססים על מספר פטנטים לרכב חשמלי שהגישה לאחרונה  לרישום, וכוללים איורים ושרטוטים כלליים של דגם מכונית, שעל פי הדיווחים עתיד לצאת לשוק בשנת 2021. בנוסף, במזכרים שכתב לאחרונה ג'יימס דייסון לצוות עובדיו אשר נחשפו בתקשורת הבינלאומית, מביע המנכ"ל ומייסד ענקית מוצרי החשמל את רצונו לראות דגם מכונית "שכולו מעוצב על ידי דייסון, מיוצר על דייסון ונמכר על ידי דייסון". "דגם שכזה" מבהיר היזם הבריטי "יכלול מספר טכנולוגיות חדשות בתכלית".

גלגלים לעיר ולשטח וסוללה מהדור החדש: האיורים שחושפים את התוכנית של דייסון

האיורים שכאמור מצורפים לבקשות הרישום שהגישה דייסון, ממחישים בקווים כלליים את התוכניות של החברה לדגם הצפוי ונותנים לנו טעימה קטנה ממה שאנו כנראה עומדים לראות ממנה בעוד שנתיים. מהאיורים ניתן להתרשם כי המכונית החשמלית של דייסון תהיה מעין הכלאה בין קרוסאובר למיניוואן, אורכה יגיע לכ-5 מטרים ובסיס הגלגלים לכ-3 מטרים – כלומר יותר מאלו של מכוניות יוקרה מבית מרצדס או אאודי. הגלגלים עצמם, כך על פי ג'יימס דייסון, יהיו גדולים וצרים, כך שהרכב יהיה יעיל יותר ומתאים לנסיעה בעיר באותה מידה שיתאים לנסיעה בתנאי שטח. בנוסף, מהאיורים והסקיצות ניתן לראות כי ברכב יהיו שלוש שורות של מושבים בתצורה מדורגת, כך שגם ליושבים בשורה השנייה או השלישית יהיה מרווח נוח לרגליים ותצפית טובה קדימה.

כיאה לחברה הניצבת כיום בחזית הטכנולוגיה בכל מה שקשור למוצרי חשמל ביתיים, נראה שגם בכל הנוגע להנעת המכונית החשמלית הצפויה, התכניות של דייסון מכוונות אל הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. החברה צפויה להמר על הדור הבא של סוללות, הנקרא Solid-State, אשר שונה באופן פעולתו מסוללות הניקל והליתיום הקיימות בשוק היום. כבר ב-2015 רכשה דייסון את חברת Skati3 האמריקאית העוסקת במחקר ופיתוח של סוללות מסוג זה, ונראה כי היא תתרום גם בפיתוח הדגם החדש המדובר.

ההיסטוריה של דייסון בשוק הרכב

ההתעניינות של דייסון בעולם הרכב אינה עניין רגעי הנובע מהצלחתה המסחררת בתחום שואבי האבק. מזה עשרים שנים שדייסון מתעניינת בכניסה לעולם הרכב, בעיקר מהאספקט האקולוגי והסביבתי שלו, וכבר בשנת 1993 הציגה החברה התקן ציקולוני שפיתחה, אשר נועד להיות מותקן על אגזוזי מכוניות וללכוד חלקיקים מזוהמים במטרה למנוע מהם להשתחרר לאוויר.

ההתעניינות הגוברת בשנים האחרונות בתחום המכוניות החשמליות – המגמה הבולטת ביותר בשוק כיום, למעשה עוזרת לקדם את השאיפות הוותיקות של דייסון להיכנס אל העולם המוטורי. כמובן שהניסיון הרב שצברה דייסון בייצור מנועים חשמליים קטנים וחזקים במיוחד לשלל שואבי האבק שלה, מהווה עבורה יתרון שלא ניתן לערער עליו. מסיבה זו החברה אינה מהססת להשקיע ממיטב כספה במיזם הרכב החשמלי, שעליו כך על פי הדיווחים, היא הוציאה לא פחות מ-2.7 מיליארד דולרים. באמצעות ההשקעה הגדולה הזו, הקימה החברה בבריטניה מרכז למחקר ופיתוח בו מועסקים סביב 500 אנשי צוות, וכיום היא בונה בסינגפור מרכז לייצור הרכבים החשמליים שלה.

אם גם אתם מכורים לשואבי האבק של דייסון, יש לכם בהחלט למה לצפות בכל הנוגע למכוניות החשמליות העתידיות של החברה. אנו בחברת EVI דואגים להכין מבעוד מועד את התשתית אשר תאפשר לתהליך המשמעותי לקרות, בציפייה המתגברת שהרכבים החשמליים של דייסון ועוד יצרניות רכב רבות וטובות יעלו על כבישי ישראל מוקדם מהצפוי.

בודק...