המדינה לא מעודדת את המעבר לרכב חשמלי

הורדת כבר
את אפליקציית הטעינה?

מוסף הרכב של וואלה ומעריב: מנכ"ל סונול EVI, יובל אלעזר, בראיון ראשון. למה חברות הטעינה מתקשות להרוויח למרות שמחירי הטעינה גבוהים ומה הפתרון לרכבי בנזין שחוסמים עמדות טעינה

"זה שוק מרתק ומאתגר. יש לי שני בעלי בית סונול ומשק אנרגיה, שמכירים את התחום ועוזרים לי בכניסה לתפקיד. זה עדיין שוק צעיר וצומח, כחלק משינוי עולמי. יש לנו 1,000 עמדות טעינה איטית ו-120 עמדות טעינה מהירה ברחבי הארץ, מאילת ועד הצפון, כולל בפריפריה כמו ביישוב עוטף עזה, בקיבוצים ובקניוני עזריאלי", אומר יובל אלעזר, מנכ"ל סונול EVI, בראיון ראשון.

אלעזר (53), החליף את רז שגיא, שנבחר בנובמבר לראש עיריית ראש העין. בשבע השנים האחרונות שימש כסמנכ"ל מכירות, שירות ושימור לקוחות בחברת אמישראגז ולפני כן בשורה של תפקידים בכירים, בהם מנכ"ל אירוקה, סמנכ"ל תפעול בינלאומי בתאטראות ישראל וכן ב-Deloitte Consulting בישראל, ארה"ב ואירופה.

למה אף אחת מחברות הטעינה לא מצליחה להרוויח כסף, גם כאשר שיש בארץ יותר מ-110 אלף חשמליות?
"ההכנסות גדלות, אבל ההשקעות גדולות בשלב הזה, ולכן החזר ההשקעה נמוך. עמדה מהירה עולה כ-200 אלף שקל לפני ההשקעה בתשתית החשמל והגדלת קיבולת. המטרה להגידל את השוק הזה. יש הבנה שזה מירוץ ארוך שיהיו הרבה השקעות. כמעט כל הכסף לתשתיות מגיע מהחברות הפרטיות, החמיכה הכלכלית מהמדינה קטנה מאוד. היו רק 3 קולות קוראים של המדינה לקבלת סבסוד לעמדות, ואחד בוטל בחודשים האחרונים. זה רחוק מלהספיק. ל-48% מהישראלים אין חנייה פרטית שתאפשר להם לטעון בלילה בבית".

המדינה אישרה הטלת מס נסועה על חשמליות וביטול ההנחה באגרת הרישוי.
"המדינה צריכה להקל על בעלי חשמליות, לא להחמיר. גם באירופה אנחנו רואים שבזמן שגרמניה קיבלה כותרות כי ביטלה סובסידיות לחשמליות, הולנד, יוון ורומניה ממשיכות לתת עד 7,000 יורו, וזה כשמראש מס הקנייה שם נמוך יותר".

המדינה טרם אישרה גם תקנות לאכיפה נגד רכבי בנזין שחונים בעמדות טעינה, או בעלי חשמליות שלא מפנים אותן בסיומה.
"יש הצעת חוק של ח"כ ארז מלול מש"ס שנועדה לפתור את הבעיה ולא מקודמת בכנסת כבר חודשים. בקניון אחד שאנחנו עובדים איתו כבר יש מדיניות של שתי התרעות לפינוי בסיום טעינה ואז גביית 35 שקל לשעת חנייה. מקווה שזה יתרחב. יש עיריות בודדות שכבר אוכפות".

העיריות עושות מספיק לקדם חשמליות?
"המדינה הייתה צריכה לעשות מה שעושה עיריית ירושלים. יש בעיר כבר 200 עמדות ציבוריות איטיות ו-20 מהירות, שאנחנו מציבים באמצעות עדן, החברה הכלכלית של העירייה. בעדן עוזרים לנו כשצריך בפתיחת חסמים מול מחלקות בעירייה, יושבים עם חברת החשמל על מקומות שיש בהם בעיית הספק ברשת. כל עמדה שאנחנו פותחים רואים מייד את העלייה בשימוש. והמדיניות הזאת מגיעה מלמעלה: ראש העיר משה ליאון אמר לנו שהוא מעודד את הצבת העמדות כדי שהציבור ייראה שישנן ואז יעבור לרכב חשמלי. מקווה שעוד ראשי ערים יהיו מעורבים כמוהו בנושא".

למרות שבחודשים הראשונים של השנה חשמליות הגיעו לנתח שוק מרשים של 25%, בציי הרכב ובליסינג המספרים נמוכים בהרבה.
"מתחיל גידול גם בציי הרכב. כבר לא מדברים איתנו על מכוניות בודדות לחברה, באה חברה ואומרת אני חוכרת עכשיו 80 חשמליות ועוד שנתיים יהיו לי 200. חברות מגיעות אלינו לתכנן את הגידול בתשתיות, את הטעינה במתחמים שלה ובבתי העובדים. מבקשות לאפשר גם לעובדים שיש להם חשמלית פרטית, לא מהעבודה, לטעון במשרד".

אפשר להחזיק חשמלית ללא עמדת טעינה בבית?
"מי שמגיע לפחות 3 פעמים למשרד ויש לו שם עמדה, זה תחליף ראוי".

מי שאין לו טעינה בבית תלוי בעמדות המהירות, ושם המחירים הרבה יותר גבוהים מאשר בטעינה ביתית, שעולה 62 אגורות לקילוואט.
"אצלנו המחיר הכי גבוה לקילוואט בטעינה מהירה הוא 2.35 שקלים למשתמשים רשומים, ובעיריות שאנחנו עובדים איתן המחיר יורד ל-1.6-1.7 שקלים".

למה אין בארץ מתחמי טעינה מהירה עם 10-20 שקעים כמו בחו"ל, שבהם הנהג יודע שתמיד ימצא אחד פנוי ולא יצטרך לחכות?
"בעיקר בגלל מגבלות ההולכה של רשת החשמל. אנחנו יכולים לפצל עמדה של 180 קילוואט בין 4 מכוניות בעת הצורך. יש לנו כבר מתחם עם 4 שקעי טעינה מהירה ואנחנו מקימים אחד עם 8 שקעים, שנחשוף בהמשך".

למה אין כמעט עמדות אולטרא מהירות של 350 קילוואט שמאפשרת טעינה של 100 ק"מ בחמש דקות? יש כבר אלפי מכוניות בארץ שיכולות להנות מטעינת , ביונדאי, קיה, ג'נסיס, אודי ופורשה, ונוספות בדרך.
"זה שילוב בין מגבלות ההולכה לעלות הגבוהה של עמדות כאלה, ולביקוש שעדיין נמוך".

למה אין שימוש באגירת חשמל, שיכולה לעקוף בעיות הולכה ולהפעיל עמדות מהירות גם במקום עם הספק חשמל נמוך?
"אנחנו עושים מאמצים גדולים בכיוון. היום ההשקעה הדרושה למתקן אגירה שיאפשר דבר כזה ירדה לחצי מיליון שקל. גם כאן המדינה יכולה לעודד ולעזור באמצעות הורדת מיסוי על הסוללות הענקיות".

מה יהיה קצב הגידול של צי החשמליות בארץ?
"אני מאמין ומקווה שהשנה ימכרו כאן 100 אלף חשמליות, ומקווה שהמדינה תדע לעזור. אנחנו נכפיל את מספר העמדות המהירות בתחנות הדלק ונגדל גם בערים. בהמשך התחזיות שב-2030 יהיו כאן בין 900 אלף ל-1.2 מיליון חשמליות נראות לי סבירות, ואוי ואבוי אם לא. אנחנו צריכים להגיע לשם".

 

מתוך אתר: וואלה רכב

מספרים עלינו בתקשורת

img

"גם בזמנים קשים": בשוק הרכב החשמלי דורשים השקעה בתשתיות טעינה

img

סקירה: חווית שירות הלקוחות של 4 חברות טעינה לרכב חשמלי

img

לטעון חכם: המדריך המלא להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית

img

פאנל הטעינה החשמלית מטענים במקום למלא דלק

img

המדינה לא מעודדת את המעבר לרכב חשמלי

img

בשורה משמחת לבעלי הרכבים החשמליים: כך תוכלו להטעין בקלות

img

טעינה ירוקה: נחנך מערך הטעינה החשמלית לרכבים בירושלים

img

הקרב על החשמל: "עד שנת 2023 נהגים על רכב חשמלי לא יצטרכו לתכנן נסיעה"

img

אחרי שיאי המכירות: איפה יטענו בפסח נהגי החשמליות?

img

טסלה מודל 3 מעתה גם בליסינג ולהשכרה יומית

img

סוף עידן: תגידו שלום לתחנות דלק

img

המהפכה החשמלית בארץ בהחלט מעלה הילוך????

אתם חייבים לקרוא מה היה לרז שגיא, המנכ"ל שלנו, להגיד בנושא בכתבה שפורסמה בע

img

אלקטריק ניוז: קראו מה יש למנכ"ל שלנו רז שגיא לחדש לכם על טעינה חשמלית בבית ובעבודה ⚡

הראיון המלא ממגזין 'רכב ידיעות'

img

מגזין הרכב הדיגיטלי 'מלכת הכביש' בחן את חווית שירות הלקוחות של 4 חברות הטעינה המובילות לרכב חשמלי בי

על פי בדיקה השוואתית של מגזין הרכב הדיגיטלי 'מלכת הכביש' סונול EVI במקום ה-1 בשי

img

גם כשגשום וקר בחוץ אנו בחברת סונול EVI ממשיכים בכל המרץ בהרחבת רשת הטעינה

והפעם- עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בתחנת דלק סונול "אילוש" בהרצליה. &n

img

סונול EVI – כתבו עלינו באוטו mako

img

סונול EVI התקינה עשרות עמדות טעינה לרכב חשמלי בקניוני עזריאלי

img

סונול EVI – כתבו עלינו ב-Sport5

טעינת רכב ב-20 דקות: סונול EVI חונכת עמדות לרכב חשמלי בעזריאלי לחצו כאן לקריאת ה

img

סונול EVI הגיעה להטעין לכם רכבים חשמליים בקניוני עזריאלי

מהיום, תוכלו להטעין את הרכב החשמלי שלכם בקלות ובמהירות, הודות לרשת הטעינה הציבור

img

רשות המסים: יופחת מס הקנייה על מוניות חשמליות

מידע נוסף >

דברו איתנו

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    0
      בודק...