Skip to main content

כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת הרכב החשמלי שלכם

By 21/02/2019מרץ 2nd, 2022כתבות

ישנם שיקולים רבים שכדאי לקחת בחשבון בכל הקשור לטעינה של רכב חשמלי. הסוללות מהוות מרכיב עיקרי ויקר ברכב, הן בעלות כושר אגירת האנרגיה ומאפייני פריקה וטעינה מגוונים, ומעמידות רף ביצועים גבוה לעמדות הטעינה. בחירה בתחנת טעינה מתאימה היא קריטית, מבחינה בטיחותית וכלכלית כאחת.

מהירות הטעינה תלויה במטען הפנימי הבנוי בתוך הרכב החשמלי

מהירות הטעינה של רכב חשמלי תלויה בהספק שהמטען המובנה שלו מסוגל לקבל. בנוסף, פרופיל הטעינה של רכב יקבע את הזמן שייקח לסוללה להיות טעונה במלואה. כאשר הסוללה חצי מלאה, מטען הרכב מגביל את צריכת הזרם ועובר לטעינה איטית אשר שומרת על חיי הסוללה.

 

מהירות הטעינה תלויה בסוג המטען ובהספק שהוא מסוגל לספק

המטענים מתחלקים לשני סוגים עיקריים: מטעני DC אולטרה מהירים ומטעני AC איטיים או מהירים. מטעני ה-DC מיועדים לאתרי טעינה ציבוריים בלבד ולא כל סוגי הרכב החשמלי מתאימים לחיבור אליהם. מטעני AC מיועדים לטעינה ביתית או לטעינה בחניונים ציבוריים. על מנת שניתן יהיה לטעון את סוללת הרכב בבית הנהג במהירות רבה יותר, יש צורך בשימוש במטען תלת פאזי בעל הספק גבוה. רכבים חשמליים יכולים להיטען באחת משתי עמדות טעינה – Type 1 או Type 2, ובהתאם לסוג הרכב יש לעשות שימוש בכבל בתקן המתאים.

 

חל איסור להטעין את הרכב באמצעות שקע ביתי סטנדרטי

מכון התקנים אינו מתיר להטעין את הרכב החשמלי באמצעות שקע ביתי. הסיבה העיקרית לכך היא ששקעי חשמל וכבלים רגילים לא נועדו לעמוד בעומסים שכאלו לטווח ארוך. עומס שכזה עשוי להוביל לחימום השקע ובמקרים קיצוניים אף להתלקחות שריפה. יש להקפיד על שימוש במטען העומד בתקני הטעינה והבטיחות המתאימים.

 

עמדת הטעינה המתאימה לכם

ישנם שיקולים רבים שמומלץ לקחת בחשבון כאשר ​​בוחרים עמדת טעינה. עמדה זו צריכה להתאים לצרכים עתידיים ולהיות חזקה ובטוחה לשימוש. בנוסף, רצוי לשקול האם יש צורך בשקע כפול המאפשר טעינה בו זמנית של שני רכבים.

מהירות הטעינה תמיד תהיה חשובה, אך יש צורך לקחת בחשבון גם את עלות החשמל. בעתיד, בעזרת בקרת טעינה מתקדמת, תוכלו ליהנות מתעריפים מבוססי זמן הטעינה. תוכלו לחסוך כסף רב על ידי שימוש במערכת השולטת על זרם הטעינה וזמן הטעינה בהתאם לצרכי השימוש ואילוצי תעריף חברת החשמל.

 

התקנת עמדת טעינה בשטח משותף

לצורך התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניית הבניין יש לקבל אישור בכתב מבעלי הדירות או מוועד הבית. בהתאם למוסכם בבניין, חברת EVI תדאג להתקין את עמדת הטעינה באופן אסתטי ומסודר וכמו כן לחבר את עמדת הטעינה למונה החשמל של הדירה. במידה ואין אפשרות לחבר את העמדה למונה הדירה הספציפית, חברת EVI תחבר את עמדת הטעינה לחשמל של הבניין ויותקן מונה ייעודי לצורך חישוב מדויק וקיזוז הסכום מול וועד הבית.

 

התקנת עמדת טעינה

לאחר ביצוע ההזמנה, ניצור עמכם קשר ונתאם מועד להגעת סוקר לביתכם. הסוקר הינו חשמלאי מוסמך מטעמנו אשר ידאג למצוא בעבורכם את הפתרון האולטימטיבי להתקנת עמדת הטעינה, תוך שימת דגש על עמידה בתקנים הנדרשים על פי חוק ובסטנדרט הגבוה והמחמיר ביותר בו אנו דוגלים.

Leave a Reply